Topowe gry z cel-shadingową grafiką - najlepsze tytuły
The Wolf Among Us
Cel-shading nadaje grze komiksowego charakteru, a więc świetnie się sprawdza w grze opartej właśnie na tym medium. Takie jest The Wolf Among Us, które do cyfrowego świata przenosi komiks Fables. Efekt końcowy robi ogromne wrażenie. To, że wszystko wygląda jak ręcznie rysowane to jedna strona medalu. Druga jest taka, że artystom z TellTale Games udało się dodać swego rodzaju “brud” podkreślający, że to nie jest bajka, a historia dla dojrzałego odbiorcy chcącego doświadczyć poważnej opowieści pełnej przemocy, alkoholu, wulgaryzmów i spisków. Moim zdaniem dzięki temu The Wolf Among Us jest jedną z najciekawszych gier w cel-shadingu.

XIII
Były czasy, w których cel-shading nie był specjalnie popularny. Wtedy też na rynek trafiło XIII, gra oparta na komiksie o tym samym tytule. Twórcy nie starali się odkrywać koła na nowo i zdecydowali się na stylistykę bliższą oryginału, która jednocześnie pozwoliła mocno wyróżnić się na tle ówczesnej konkurencji. Ważnym elementem gry jest też fakt, że oferuje wiele motywów żywcem wyciągniętych z komiksów. Są to na przykład małe ramki ze zbliżeniami (np. na pocisk uderzający w głowę przeciwnika) czy charakterystyczne dla tego medium komunikaty (np. Boom). Wygląda to świetnie i w swoim czasie robiło ogromne wrażenie. Cel-shading pozwolił więc oddać ducha komiksu i stworzyć jedną z ciekawszych tego typu gier. W przyszłości kilku próbowało to naśladować (np. Void Basterds), ale nadal XIII to niedościgniony wzór. Szkoda tylko, że późniejszy remaster nieco zepsuł opinię o grze.

Persona 5: Tactics
Pierwsza z kilku japońskich gier, które znalazły się w tym zestawieniu. Każda część Persony stawiała na mniej lub bardziej cel-shadingową stylistykę. Najmocniej i najciekawiej robi to jednak piątka. Twórcy pokazali w tej odsłonie spore umiejętności, dzięki czemu gra momentami wygląda jak anime. Do tego wiele mocno kojarzących się z tym medium efektów. Swoją robotę robi też intensywna czerwień, która mocno kojarzy się z tą grą. Wszystko to spotęgowane jest w pobocznej Personie 5: Tactics, w której cel-shading jest jeszcze bardziej widoczny i efektowny. Jeśli więc ktoś szuka gier dobrze prezentujących tę stylistykę, produkcja Atlusa jest dobrym wyborem.

Hi-Fi Rush
Jedna z moich ulubionych gier ostatnich lat, która cel-shading pożeniła z rockowymi klimatami. Ekipa Tango Gameworks, znana wcześniej z horrorów, niespodziewanie stworzyła grę rytmiczną, która rozkochała w sobie mnóstwo osób. Jednym z największych atutów Hi-Fi Rush była właśnie oprawa wizualna, która momentami wyglądała jak świetnie zrealizowany film animowany. Patrząc też przez pryzmat tematyki gry wydaje się, że jakakolwiek inna stylistyka nie pasowałaby do tej produkcji. Tutaj cel-shading siedzi wręcz idealnie, nadając niesamowity urok i podkreślając ogromną radość jaka płynie z obcowania z rockową produkcją Tango Gameworks.
