Najlepsze licencje do wzięcia, czyli marki które powinny dostać grę - ranking TOP 10

Mateusz Mucharzewski
2022/07/16 10:00
3
0

Gier na licencji jest całe mnóstwo i ciągle ich przybywa. Nadal jednak zostają IP, które idealnie pasują do świata elektronicznej rozrywki.

Oszukać przeznaczenie

W 2000 roku ten film zrobił niesamowite wrażenie jednym, prostym zabiegiem fabularnym. Oczywiście to też spowodowało, że kolejne części były mocno odtwórcze i marka długo nie przetrwała. Widzę jednak dla niej potencjał na rynku gier. Konkretnie dostrzegam synergię w połączeniu jej ze studiem Supermassive Games. Chodzi o twórców Until Dawn czy niedawno wydanego The Quarry. W końcu Oszukać przeznaczenie ma wszystko to, co produkcje tej ekipy - grupka bohaterów narażonych na śmiercionośne niebezpieczeństwo i lejąca się strumieniami krew. Dla dewelopera jest to więc świetny materiał na grę mocno wpisującą się w ich dotychczasowe portfolio. Uważam też, że oparcie się na znanym IP jest znacznie korzystniejsze niż nowa marka, przynajmniej w tym przypadku.

Oszukać przeznaczenie, Najlepsze licencje do wzięcia, czyli marki które powinny dostać grę - ranking TOP 10

Ślepnąc od świateł

Od jakiegoś czasu trwa masowe przenoszenie polskiej literatury do gier wideo. Mówimy jednak głównie o twórczości z obszaru fantasy czy science fiction. Pamiętajmy jednak, że mamy sporo materiału umieszczonego w prawdziwym świecie. Akurat Ślepnąc od świateł to świetny przykład, co udowodniła nie tylko książka, ale i serial. Da się z tego zrobić niesamowite miasto, handel narkotykami, gangsterskie porachunki, barwne postacie i dialogi, a do tego sama historia, która trzyma w napięciu do ostatniej minuty. Rozwiązanie dobre dla tego studia, które chciałoby stworzyć grę narracyjną, ale też z pewnymi elementami akcji. Podobnych produkcji nie ma zbyt wiele, a materiał źródłowy jest tak dobry, że można to świetnie opakować.

Ślepnąc od świateł, Najlepsze licencje do wzięcia, czyli marki które powinny dostać grę - ranking TOP 10

The Boys

Superbohaterowie ciągle wzbudzają duże zainteresowanie i nie wygląda na to, aby szybko to się zmieniło. Mimo wszystko część osób jest już nieco znudzonych formułą lub od zawsze była ona dla nich odrobinę zbyt infantylna. Wtedy cały na biało pojawia się serial The Boys, oparty klasycznie na komiksie. Więcej jest tam czarnego humoru i rozpadających się na kawałki ciał, ale też nie brakuje akcji i ciekawej historii. Serial emitowany jest na platformie Amazona, a więc to tej firmie powinno zależeć na rozwoju marki. Oby tylko nie zrobili z tego kolejnego przepłaconego MMO, które po miesiącu trafi do piachu. W marce jest niemały potencjał na ciekawą produkcję dla pojedynczego gracza napędzaną historią. Dobra alternatywa dla Marvela i DC.

The Boys, Najlepsze licencje do wzięcia, czyli marki które powinny dostać grę - ranking TOP 10

GramTV przedstawia:

Komentarze
3
Kresegoth
Gramowicz
18/07/2022 11:00
dariuszp napisał:

Oszukać przeznaczenie to słaby koncept bo całość filmu polegała na tym by zobaczyć JAK ktoś zginął a nie CZY zginął. Więc gra z wyborami w tym klimacie to słaby pomysł. Bardziej bym widział to jako grę logiczną. Jesteś w jakiś obszarze i musisz uciec. I twoim zadaniem jest domyśleć się co z obiektów na mapie może Cię zabić i jak i uniknąć tego.

Ogniem i mieczem - wydaje mi się że to jest fantastyczny pomysł. Dodatkowo była by to ogromna gradka dla dzieciaków żeby poznać historię z lektury. 

Synowie Anarchii - takie poważne GTA gdzie przynależymy do grupy to był by fajny pomysł. 

Ogniem i mieczem chwytano się chyba ze 3 razy, ale za każdym chodziło o odwzorowanie czasu akcji, realiów historycznych, a nie wydarzeń z książkowymi bohaterami. Przez co nie sądzę, żeby ktoś chciał do tego wracać.

dariuszp
Gramowicz
18/07/2022 09:27

Oszukać przeznaczenie to słaby koncept bo całość filmu polegała na tym by zobaczyć JAK ktoś zginął a nie CZY zginął. Więc gra z wyborami w tym klimacie to słaby pomysł. Bardziej bym widział to jako grę logiczną. Jesteś w jakiś obszarze i musisz uciec. I twoim zadaniem jest domyśleć się co z obiektów na mapie może Cię zabić i jak i uniknąć tego.

Ogniem i mieczem - wydaje mi się że to jest fantastyczny pomysł. Dodatkowo była by to ogromna gradka dla dzieciaków żeby poznać historię z lektury. 

Synowie Anarchii - takie poważne GTA gdzie przynależymy do grupy to był by fajny pomysł. 

Kresegoth
Gramowicz
16/07/2022 10:32

Thorgal. "Aż dziwne, że do tej pory nikt nie zrobił użytku z tej marki." No do licha, ktoś tu ma sklerozę lub nie odrobił pracy domowej: Thorgal Klątwa Odyna / Curse of Atlantis: Thorgal's Quest. Przygodówka wydana w 2002 roku. Fakt, nie powalała absolutnie niczym, ale twierdzenie, że nikt nie zrobił użytku z marki pozostaje kłamstwem.




Trwa Wczytywanie