Codemasters ma nowego Havoka

Domek
2007/03/08 10:02
8
0

Jutro na GDC odbędzie się prezentacja możliwości nowej wersji silnika fizyki Havok, firmy tworzące gry nie czekają jednak do tego czasu. Codemasters na przykład kupiło już prawa do wykorzystania technologii w swoich produkcjach.

Firma Codemasters wykupiła prawa do wykorzystania w swoich nowych tytułach części technologii Havok 4.5, określanej jako Havok Behavior. Odpowiada ona za zwiększenie realizmu zachowań występujących w grach postaci. Według przedstawicieli wydawcy i developera, pozwoli mu ona na znaczne poprawienie jakości tworzonych gier i określeniu zupełnie nowych standardów. Czyli... standard. Codemasters ma nowego Havoka

Tak czy inaczej jednak, nie da się ukryć, że nowy Havok z całą pewnością będzie miał niemały wpływ na świat gier. Rosnące zainteresowanie realistyczną fizyką obserwujemy od dobrych kilku lat i raczej trudno się spodziewać, by nagle opadło w twórcach dążenie do poprawiania czegoś więcej niż tylko grafiki. I bardzo dobrze - postęp w więcej niż jednej dziedzinie jest jak najbardziej mile widziany.

Pozostaje czekać na jakiś rewolucyjny silnik sztucznej inteligencji, który zrobi dla AI w grach to, co Havok zrobił dla fizyki. Bo ten akurat element rozwija się nadal bardzo kulawo...

GramTV przedstawia:

Komentarze
8
Usunięty
Usunięty
08/03/2007 22:35

ha, pisałem powołując się na słowa człowieka który współtworzył gothica 3 jakbyś miał okazje obejrzeć film making of to polecam

Usunięty
Usunięty
08/03/2007 20:32
Dnia 08.03.2007 o 15:11, pendejo napisał:

"silnik sztucznej inteligencji" w grach nie ma sztucznej inteligencji są tylko proste triki, sztuczną inteligencją zajmują się naukowcy ;]

Może to będzie rozczarowujące, ale się mylisz. Algorytmy SI stosowane w grach są bardzo wyrafinowane i bardziej przypominają wyobrażenie szarego człowieka o "Sztucznej inteligencji" niż np. jakieś systemy eksperckie, czy sieci neuronowe opracowywane na uczelniach.Sam jestem studentem 4 semestru Informatyki i mam napisać prosty algorytm sztucznej inteligencji do prostej gry i wiem, że nie jest to zadanie proste, jednocześnie trudno mi wyobrazić sobie jak skomplikowane muszą być np. algorytmy stosowane w RTS-ach

Usunięty
Usunięty
08/03/2007 15:33

Havok w CoH mnie powala to ciekawe co teraz będzie :P




Trwa Wczytywanie