Firma Codemasters wykupiła prawa do wykorzystania w swoich nowych tytułach części technologii Havok 4.5, określanej jako Havok Behavior. Odpowiada ona za zwiększenie realizmu zachowań występujących w grach postaci. Według przedstawicieli wydawcy i developera, pozwoli mu ona na znaczne poprawienie jakości tworzonych gier i określeniu zupełnie nowych standardów. Czyli... standard.
Tak czy inaczej jednak, nie da się ukryć, że nowy Havok z całą pewnością będzie miał niemały wpływ na świat gier. Rosnące zainteresowanie realistyczną fizyką obserwujemy od dobrych kilku lat i raczej trudno się spodziewać, by nagle opadło w twórcach dążenie do poprawiania czegoś więcej niż tylko grafiki. I bardzo dobrze - postęp w więcej niż jednej dziedzinie jest jak najbardziej mile widziany.Pozostaje czekać na jakiś rewolucyjny silnik sztucznej inteligencji, który zrobi dla AI w grach to, co Havok zrobił dla fizyki. Bo ten akurat element rozwija się nadal bardzo kulawo...