Rome Reborn to ponad 7 tysięcy modeli 3D, które składają się na komputerową rekonstrukcję starożytnego Rzymu. Ten trójwymiarowy plan miasta można oglądać z zewnątrz w czasie rzeczywistym, z pełną swobodą poruszania kamerą. Odwzorowano również dokładnie wnętrza 30 budynków, w których przyjrzeć się można wszystkiemu, łącznie z posągami, freskami i innymi dekoracjami. Wśród nich jest Senat, Koloseum i świątynia Wenus i Romy – największe miejsce kultu bóstw antycznych w stolicy Cesarstwa Rzymskiego.

Bernard Fisher, dyrektor projektu, stwierdził na konferencji prasowej (zorganizowanej z okazji doprowadzenia Odrodzenia Rzymu do wersji 1.0) że to, co możemy oglądać dzisiaj, to efekt nie tylko dziesięciu lat pracy naukowców i grafików, ale również pięćsetletniego dorobku poprzednich pokoleń – często korzystano z dzieł licznych uczonych, architektów i artystów, którzy utrwalali Rzym w swoich pracach od czasów Renesansu.
Symulacja pokazuje Rzym takim, jakim był około 320 roku n.e. - czyli w czasach swojej największej świetności, za panowania cesarza Konstantyna. Szacuje się, że wtedy miasto zamieszkiwało około milion obywateli. Powstała z idei zebrania wszystkiego, czego ludzie do tej pory dowiedzieli się o tej wielkiej metropolii i przedstawienia tych informacji w przyjaznej formie graficznej. Dzięki temu możliwe jest teraz przeprowadzenie wielu ciekawych porównań, symulacji czy eksperymentów. No i podziwianie architektury antycznej. Do obecnej wersji można oczywiście cały czas wprowadzać poprawki – będzie ona nadal aktualizowana.
Na oficjalnej stronie internetowej projektu dostępne są filmiki przedstawiające go w akcji. Nie zachwycają może płynnością i widać na nich niewiele szczegółów, ale zdecydowanie pomagają zdać sobie sprawę z ogromnego wysiłku, jaki został włożony w przygotowanie Rome Reborn.