Studio CrunchTime ogłosiło, że na początku przyszłego roku zakończy prace nad swoją pierwszą grą, która zadebiutuje w usłudze Live Arcade konsoli Xbox 360. Nie zdradziło na razie nic na jej temat, nieznany jest nawet tytuł - wszystkiego mamy się dowiedzieć w ciągu dwóch tygodni. Szef studia, James Goddard, postanowił natomiast przybliżyć jego historię wszystkim zainteresowanym.
Na początku trzeba przyznać, że James to nie byle kto - weteran branży pracujący w niej od 17 lat, m.in. projektant serii Street Fighter (stworzył postać Dee-Jaya), przyczynił się również do powstania pierwszych dwóch Tekkenów i Soul Blade'a na PS1. Firmę CrunchTime założył całkowicie za własne pieniądze w maju 2003 roku, w USA (w stanie Arizona). Nie była duża (na początku jej siedzibą był... zaadoptowany garaż) i przez cztery lata służyła za "studio pomocnicze" - nie tworzyła własnych produkcji, ale wspierała większych developerów. Pomagała przy pracy nad takimi grami jak Marc Ecko's Getting Up, World of Warcraft czy też zawieszonym projektem Starcraft: Ghost.
W międzyczasie Goddard zapragnął jednak czegoś nowego - przemiany studia w niezależnego producenta gier wideo, "nieskrępowanego przez korporacyjne idiotyzmy". Rozpoczął przyjmowanie nowych pracowników, wymagając od nich przede wszystkim kreatywności i prawdziwego zaangażowania - "Nie obchodziło mnie, czy pokończyli studia, nigdy nie chodzili do szkoły czy może mają za sobą 20 lat pracy, jeśli podchodzili do zadania z pasją i byli gotowi na podjęcie ze mną tego ryzyka" - powiedział w wywiadzie dla serwisu Gamespot. Tak czy inaczej, w efekcie do CrunchTime'a trafili praktycznie sami młodzi ludzie, którzy dopiero zdobędą doświadczenie w tej branży.
Jamesa zaskoczyło, ile pieniędzy wymaga wprowadzenie w życie podjętej przez niego decyzji, ale pozostał przy pierwotnym planie korzystania wyłącznie ze swoich prywatnych funduszy. Nie chciał pójść drogą tych, którzy przy zakładaniu własnego studia zdecydowali się na poszukiwanie zewnętrznych sponsorów - niezależność była priorytetem. W końcu, pod koniec 2005 roku postanowił wykorzystać usługę XBLA, mającą wtedy rok. "Ktoś mi wtedy powiedział, że serwis Xbox Live Arcade będzie kiedyś naprawdę wielki. Przespałem noc w klubie, a następnego dnia kupiłem Xboksa 360, poszedłem prosto do domu, sprawdziłem gry Geometry Wars i Mutant Storm i stwierdziłem "Coś takiego da się zrobić!" - opowiedział.
Gra powstaje na autorskim silniku o nazwie R.A.K (Roaming Arcade Killer) - sprawdzianie umiejętności trzech nowych pracowników studia. Na koniec Goddard zdradził jeszcze tylko, że produkt CrunchTime'a należy do gatunku, w którym nie miał on jeszcze okazji się sprawdzić. Czekamy z niecierpliwością na więcej informacji i mamy nadzieję, że "zieloni" w branży pod jego dowództwem stworzą naprawdę grywalny produkt!