Michał Kiciński, szef CD Projekt, tak opisał pomysł Edycji Rozszerzonej:
"Ideą, która przyświeca nam przy opracowywaniu Edycji Rozszerzonej
Wiedźmina, jest stworzenie gry pozbawionej wszystkich "młodzieńczych" wad
edycji premierowej. Wiedźmin został ciepło przyjęty przez graczy i media,
ale zdajemy sobie sprawę, że nie jest produktem pozbawionym wad. Na
udoskonalenie niektórych elementów po prostu zabrakło czasu, a o potrzebach
innych zmian dowiedzieliśmy się słychając opinii graczy. Teraz mamy szansę
wprowadzić zmiany, które spowodują, że Wiedźmin będzie dawał jeszcze więcej
radości graczom. Mam nadzieję, że dzięki temu gra jeszcze bardziej zbliży
się do ideału gry RPG".
Maciej Szcześnik - szef projektu z ramienia CD Projekt RED, wypowiedział się
na temat zawartości nowej edycji:
"Wiedźmin: Edycja Rozszerzona, będzie produktem maksymalnie dopracowanym.
Takim jakie niezbyt często zdarzają się na rynku PC. Oczywiście idealnie by
było aby tak mogła wyglądać edycja premierowa. Jednak z różnych względów nie
udało się tego osiągnąć, teraz postaramy się to nadrobić. Powinno być to tym
łatwiejsze, że tak naprawdę w grze nie ma wcale tak wielu elementów które
wymagają udoskonalenia. Prace prowadzone są na dwóch płaszczyznach. Jedna
dotyczy usunięcia przeszkód technicznych związanych z korzystaniem z gry,
które zmniejszają radość z grania. Mam tu na myśli głównie czasy ładowania
poziomów, które będą skrócone o 80%, stabilność gry na różnych systemach,
oraz szereg mniejszych poprawek zwiększających interaktywność i precyzyjność
walki. Drugą płaszczyzną są bardzo ważne zmiany, których na ogół nie spotyka
się w patchach. Przede wszystkim w dużym stopniu na nowo opracowywana jest
angielska wersja językowa, w której ilość tekstów była zmniejszona w
stosunku do innych wersji, co spotkało się z uwagami, że tłumaczenie
zatraciło klimat. Teraz angielska wersja będzie równie dopracowana i
klimatyczna jak pozostałe wersje językowe. Jeśli jesteśmy już przy wersjach
językowych to wiele z nich zostanie poprawionych. Znaczące poprawki będą
wprowadzone również do niemieckiej wersji, gdzie planujemy ponowne nagranie
głosu wielu postaci. Najważniejsze poprawki to zmiany tych elementów gry,
które najbardziej krytykowali gracze. Otóż, zwiększona zostanie znacząco
różnorodność postaci drugoplanowych, nowych postaci tła będzie w sumie o
ponad 50 więcej. Poprawiony i przeprojektowany będzie panel inwentarza,
oraz doszlifowane niektóre elementy głównego ekranu gry. Jednak jedną z
najważniejszych zmian, które w ogromnym stopniu zwiększą immersję graczy w
świat gry będą poprawki dotyczące scen dialogowych. Zarówno Geralt jak i NPC
otrzymają ponad 100 nowych animacji gestów, dzięki czemu ich "mowa ciała"
podczas konwersjacji będzie znacznie bardziej naturalna. Drugą zmianą jest
opracowany na nowo system animacji twarzy i lipsyncu, który sprawi, że
twarze naszych rozmówców będą teraz jeszcze bardziej naturalne. Oczywiście
wymieniłem tylko najważniejsze poprawki, a i tak zajęło to wiele miejsca.
Oprócz nich będzie szereg mniejszych zmian uprzyjemniających zabawę. Jestem
przekonany, że dzięki nim Wiedźmin będzie grą prawie idealną".
Adam Kiciński, szef CD Projekt RED, wypowiedział się na temat strony
wydawniczej oraz dostępności Edycji Rozszerzonej w różnych krajach świata:
"Naszą ideą jest aby Edycja Roszerzona była dostępna dla wszystkich graczy
na całym świecie. Oczywiście, finalnie zależy to od naszych wydawców, z
którymi rozmawiamy na ten temat. Wierzę, że dzięki zainteresowaniu graczy
uda się przekonać wydawców na całym świecie aby wprowadzili ją do sprzedaży
równo z premierą we Wschodniej Europie, czyli już w maju. Zależy nam tym
bardziej, że nowa edycja oprócz poprawionej gry, zawiera wiele udoskonaleń w
warstwie wydawniczej, która w większym stopniu zależna jest od wydawców niż
od nas, autorów. Te udoskonalenia to przede wszystkim bardzo bogate wydanie
gry. Oprócz płytki DVD z grą, planujemy dołączyć płytkę DVD z edytorem Modów
D'jinii, oraz z dwoma dodatkowymi przygodami, płytę DVD Video z poszerzonym
materiałem o tworzeniu gry i płytę muzyczną z utworami z gry zawierającą 29
ścieżek dźwiękowych. Będzie też płyta muzyczna inspirowaną grą składająca
się z 15 utworów, drukowana 80 stronicowa instrukcja, 112 stronicowy
oficjalny poradnik napisany przez autorów gry oraz 50 stronicowe opowiadanie
Andrzeja Sapkowskiego. Dodatkowo gracze dostaną też drukowaną mapę świata
gry. Jak widać jest to bardzo bogate wydanie i bardzo nam zależy aby fani
gry na całym świecie mieli możliwość nabycia takiej wersji. Tym bardziej, że
nie będzie ona droższa od standardowego wydania Wie dźmina. Chciałbym
również uspokoić dotychczasowych nabywców gry. Wszystkie poprawki i
dodatkowa zawartość będzie udostępniona zarejestrowanym użytkownikom w
wersji elektronicznej".
Wiedźmin Edycja Rozszerzona to jednak nie tylko zmiany w mechanice gry czy
ulepszona szata graficzna. To również dołączony edytor modów o nazwie
D'jinni, umożliwiający graczom tworzenie bądź modyfikację ich własnych
przygód w świecie Wiedźmina, a także dwie zupełnie nowe przygody stworzone
przez CD Projekt RED. Pierwsza przygoda pt. "Cena neutralności", opowiada o
powrocie Geralta w okolice twierdzy Kaer Moren i składa się z trzech
questów. Druga, złożona z pięciu questów, skupia się na problemach Jaskra -
wiedźmin zmuszony jest wyciągać przyjaciela z kłopotów.
Zapraszamy również do obejrzenia filmu opisującego Edycję rozszerzoną.
Wiedźmin
Wiedźmin jest grą RPG, opowiadającą o losach Geralta, profesjonalnego
zabójcy potworów, wyprodukowaną przez polski zespół CD Projekt RED. Gra
bazuje na nowej wersji silnika firmy BioWare, Aurora 2007. Przygody
wiedźmina osadzone są w świecie znanym z wydawanych na całym świecie książek
Andrzeja Sapkowskiego. Gra zdążyła już osiągnąć ogromny sukces na całym
świecie, sprzedając się w liczbie ponad 600 tysięcy egzemplarzy. Zdobyła
również 48 nagród i wyróżnień, w tym tak prestiżowe jak "Best PC RPG 2007"
wg. serwisu IGN.com oraz "PC RPG of the Year 2007" wg. Gamespy.com (zobacz
pełną listę nagród). Gra otrzymała również wyjątkowo wysokie noty od graczy na całym świecie, co wyraża się m.in średnimi ocenami w recenzjach graczy w serwisach:
Metacritics (9.4/10), GameTrailers (9.1/10) i Gamespot (8.8/10) .
CD Projekt RED
CD Projekt RED powstał w lutym 2002 roku, jako firma siostrzana dla CD
Projekt, od września 2003 pracując nad swoim pierwszym projektem. Wizją CD
Projekt RED jest tworzenie gier role playing na najwyższym światowym
poziomie. Oznacza to produkcję bardzo grywalnych gier komputerowych o równie
wysokim potencjale komercyjnym. CD Projekt RED korzysta z doświadczenia i
finansowego wsparcia części wydawniczej CD Projekt uznawanego za najlepszego
wydawcę gier RPG w Polsce (wszystkie najważniejsze tytuły RPG zostały wydane
w Polsce przez CD Projekt). Obecnie zespół CD Projekt RED złożony jest z
ponad 70 profesjonalistów ciężko pracujących nad Edycją rozszerzoną gry
Wiedźmin. Wiecej informacji na: www.thewitcher.com.