Call of Duty 5 - pierwsze konkretne informacje

Zaitsev
2008/06/09 18:22

Najnowszy numer Official Xbox 360 Magazine przynosi ze sobą całe wiadra świeżych informacji na temat następcy przebojowego Call of Duty 4 - Call of Duty: World at War.

Niedawno informowaliśmy o plotce, jakoby tylko studio Infinity Ward miało zająć się tworzeniem gier z serii Call of Duty. Wielu fanów serii uważało wtedy, że podział zadań pomiędzy IW i Treyarch to błąd, ale najnowsze wydanie magazynu OXM wydaje się temu przeczyć. Poniżej lista nowinek: Call of Duty 5 - pierwsze konkretne informacje

Uwaga - dalej czytacie na własną odpowiedzialność, pełno spojlerów:

  • Jednym z teatrów działań w Call of Duty: World at War są wyspy na Pacyfiku, a tematem walki pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Imperium Japońskim.
  • Podobnie jak w Far Cry'u 2 i Gears of War 2, tak i tutaj pojawi się miotacz płomieni. Z tym, że w CoD:WaW będzie on prawdziwym przyjacielem gracza. Spalić będzie można praktycznie wszystko, o ile pozwoli na to materiał z jakiego zrobiony jest dany przedmiot oraz zapas paliwa w zbiornikach na plecach operatora owego miotacza. A ten nie ma lekko - Japończycy wiedzą, że to on sieje największe zniszczenie w dżungli i dlatego jest ich głównym celem.
  • Ekipa studia Treyarch stara się jak najlepiej oddać atmosferę tamtej wojny oraz styl jej prowadzenia przez obie strony konfliktu. To oznacza, że przeciwnicy nie będą sobie spacerować po dżungli w patrolach, tylko kryć się w norach i na drzewach. W kodzie sztucznej inteligencji znajdzie się także miejsce dla markowania zgonu przez wrogów. Udający trupa żołnierze będą wyczekiwać dogodnego momentu, aby zaatakować.
  • Przeciwnicy znajdujący się na drzewach są do nich przywiązani linami. Gdy zastrzeli się ich, spadną i malowniczo zawisną nad ziemią.
  • Samolot PBY Catalina pojawi się dwa razy w CoD:WaW. Najpierw gracz będzie strzelał z działek na jego pokładzie, a potem podczas misji ratunkowej. Co ciekawe, przy nagrywaniu sesji Motion Capture do tej drugiej sceny użyto pełnowymiarowej rekonstrukcji kadłuba tego samolotu.
  • Call of Duty:World at War będzie prawdopodobnie najbrutalniejszą odsłoną serii. Niech za przykład posłuży sam początek pierwszej misji - Japoński żołnierz wsadza jeńcowi zapalonego papierosa w oko, a następnie przecina mu gardło kataną.
  • Kolejną nowością w serii jest możliwość... pływania, a nawet nurkowania. Trzeba przy tym zaznaczyć, że wszystko to, co powinno pływać, pływać będzie, a co tonąć, tonąć - nad realizmem trzyma pieczę udoskonalony silnik fizyki. Oczywiście na radosnym pluskaniu zabawa z wodą w CoD5 się nie skończy - będzie to kolejne miejsce do robienia zasadzek przez wrogów.
  • Miłośników grania ze znajomymi z pewnością zadowolą doniesienia o wprowadzeniu w Call of Duty: World At War trybu kooperacyjnego. Możliwości jest kilka - albo dwie osoby na jednej konsoli (na podzielonym ekranie) albo 3,4 na dwóch lub nawet czterech konsolach (nie wspomniano o pecetach - w końcu to "Official Xbox 360 Magazine").
  • Wojna na Pacyfiku będzie tylko częścią gry. Po niej gracz przenosi się do Europy i wcielając się w żołnierza armii radzieckiej bierze udział w marszu na Berlin. Niestety to wszystko, co wiadomo na temat tego fragmentu.

Call of Duty: World at War pojawi się najpewniej pod koniec roku na PC, PS2, PS3 i Xboksie 360. Wersja na Wii też jest w drodze (choć jest robiona przez osobne studio) i ponoć ma wyznaczać nowe standardy dla produkcji na tę konsolę, przynajmniej jeżeli chodzi o grafikę.

GramTV przedstawia:

Komentarze
124
Usunięty
Usunięty
26/10/2008 19:27

Nie wiem jak wy ale ja się nie mogę doczekać CoD5. W niektórych sklepach można już zamówi co właśnie zrobiłem.Pozostaje tylko czekanie.A co do firmy nazwa się nie liczy tylko wykonanie gry co z tego że gry nie robi IW jak morze się okazać że Treyarch zrobi to lepiej a po pierwsze oni moją do dyspozycji silnik z CoD4 czyli jak by to robiły 2 firmy. Zapowiada się całkiem niezłe

Usunięty
Usunięty
16/06/2008 15:52

@Arachnos: no więc... Acheivementy to teraz normalka (przynajmniej na currentgenach), sprint widzieliśmy w wielu innych grach, system poziomów i airstrajki to chociażby w ET są, chcąc dobrą balistykę i "hc" sięgam po Red Orchestrę, czy OpF... fakt, CoD4 wszystko zebrał w kupę... ale (przynajmniej ja tak czuję) to nie zmienia rozgrywki w jakimś znaczącym stopniu w porównaniu do dwójki. W każdą kolejną część CoD''a gra mi się lepiej, ale nie "o wiele lepiej"... IMO CoD4 to ewolucja, nie rewolucja (jak niektórzy uważają)...A co do broni to bałbym się stwierdzić, że CoD4 ma aż tyle sprzętu... fakt, są to bronie nie pokazane we wcześniejszych odsłonach (ze względu na realia...), ale nie oszukujmy się, wiele ze współczesnych pukawek brakuje...Co do multi w CoD5 to wydaje mi się, że z CoD4 zachowają się "tylko" poziomy (z acheivementami) i jakieś tam niewielkie modyfikacje broni....

Usunięty
Usunięty
14/06/2008 13:08

Ekipa studia Treyarch stara się jak najlepiej oddać atmosferę tamtej wojny oraz styl jej prowadzenia przez obie strony konfliktu. Mam nadzieję, że wyjdzie im to jak najlepiej. Ciekawe czy znajdzie się miejsce dla kamikaze i wielu innych ciekawych rzeczy związanych z Japończykami.Call of Duty:World at War będzie prawdopodobnie najbrutalniejszą odsłoną serii.Jeżeli teren działań są wyspy na Pacyfiku to nie dziwię się...Wojna na Pacyfiku będzie tylko częścią gry. Po niej gracz przenosi się do Europy i wcielając się w żołnierza armii radzieckiej bierze udział w marszu na Berlin. Szkoda, że zabraknie kampani Niemieckiej bądź Japońskiej...




Trwa Wczytywanie