Dziś kolejna odsłona naszej nowej inicjatywy - szeregu wywiadów z przedstawicielami polskiej i zagranicznej branży. W jej trzecim wydaniu padło na pracowników Techlandu i kilka tematów związanych z ich firmą.
Dziś kolejna odsłona naszej nowej inicjatywy - szeregu wywiadów z przedstawicielami polskiej i zagranicznej branży. W jej trzecim wydaniu padło na pracowników Techlandu i kilka tematów związanych z ich firmą.
Jak przebiegają prace nad Chrome 2? Czy możemy spodziewać się konwersji tej gry na PlayStation 3?
W chwili obecnej jest nieco za wcześnie, by o tym mówić. Prawdopodobnie jednak będzie konwersja na PS3. Zakładamy, że od najbliższego tytułu, który wydamy, wszystkie nasze topowe gry będą pojawiały się w wersji na każdą z platform. Trzeba jednak pamiętać, że na wybór platform duży wpływ ma wydawca gry.Czy to, że planujecie tworzenie swoich gier nie tylko na PC, ale również na PS3, może mieć wpływ na ewentualne opóźnienia dat premier wersji na komputery osobiste? Poszczególne tytuły są tworzone przez ten sam zespół, ukażą się w tym samym czasie, czy będziemy mieli do czynienia z konwersjami?
Także i w tej kwestii jest za wcześnie, żeby o tym mówić. Niemniej jednak trzeba wziąć pod uwagę pewną niezwykle istotną sprawę: terminy premier gier są ustalane przez światowego wydawcę. To on decyduje, kiedy gra będzie miała swoją premierę w danym miejscu i na jaki sprzęt będzie przeznaczona. Techland dynamicznie rozrasta się, ostatnio zostało otworzone nasze kolejne biuro deweloperskie (w Warszawie) i mamy wystarczające możliwości, by gry powstawały równocześnie na wszystkie trzy platformy (PC, PS3 i X360). Jednakże sprawa tego, kiedy i na jaki sprzęt ma trafić dany tytuł, zależy w głównej mierze od wydawcy światowego.
Po wydaniu Xpand Rally Xtreme słuch o serii XR zaginął. Planujecie wrócić do tworzenia gier wyścigowych po niezbyt ciepło przyjętym GTI Racing?
XR był z założenia pojedynczym tytułem, a nie serią gier. XR Xtreme miał być na początku dodatkiem do podstawowej wersji, ale w związku z wieloma zmianami i rozbudowaną zawartością zdecydowaliśmy się wydać go jako osobną grę. Nie potwierdzam i nie zaprzeczam możliwości tworzenia przez Techland gier wyścigowych w bliższej lub dalszej przyszłości. PS: GTI Racing został doceniony przez wielu graczy i generalnie był ciepło przyjęty :)Niebawem odbędzie się premiera gry Tension w naszym kraju. Jak mógłbyś zachęcić graczy do zakupu tej przygodówki? Na świecie nie było o niej głośno. Co zadecydowało o wydaniu jej w Polsce?
O Tension nie było do tej pory głośno na świecie dlatego, że gra jeszcze nie miała swojej premiery światowej - na razie pojawiła się tylko w Rosji, gdzie odniosła spektakularny sukces. Podobnie jak w przypadku Drakensang, dzięki porozumieniu z naszymi partnerami, Polscy gracze otrzymają Tension jeszcze przed premierą światową, i to w wersji w pełni zlokalizowanej. Co zdecydowało o wydaniu jej w Polsce? Oryginalność i absolutnie unikalna atmosfera - to jedna z tych gier, których klimat potrafi całkowicie pochłonąć gracza. I nie, wcale nie przykuły naszej uwagi te wszystkie Siostry kuszące gracza ;).
Warto tu jednak wyjaśnić pewną sprawę: Tension absolutnie nie jest przygodówką. Nieliniowa rozgrywka prowadząca do ponad dwudziestu zakończeń, nieustająca walka z czasem o przetrwanie w psychodelicznym świecie Niebytu, gdzie z każdą chwilą uciekają z ciebie barwy życiodajnej limfy, możliwość złamania największych tabu pozostawiona decyzji gracza, walki z drapieżnikami, gigantycznymi stworzeniami i Braćmi - Strażnikami tajemnej wiedzy - to chyba nie brzmi jak przygodówka, czyż nie? To artystyczne dzieło, przeznaczone dla pełnoletnich odbiorców, ze względu na mroczny klimat i erotyzm; to coś więcej, niż tylko gra.Sama płyta z grą to tylko jeden z elementów, jakie znajdą się w pudełku Tension. Już wkrótce ujawnimy szczegóły niezwykle bogatej zawartości pudełka, którą gracze otrzymają w cenie standardowego wydania. Aby dowiedzieć się o grze więcej, póki co zapraszam na oficjalną stronę www.tension-game.pl, na której można m.in. poćwiczyć malowanie grafemów (unikalny sposób interakcji ze światem i prowadzenia walk). W dodatku dopiero co zakończył się konkurs dla grafików dotyczący przedstawienia swojej wizji Dwunastej Siostry. Na stronie można odnaleźć zarówno najlepsze prace, jak i link do wszystkich prac konkursowych. A poszukiwania Dwunastej Siostry jeszcze się nie zakończyły, już wkrótce będzie jeszcze większa niespodzianka!
--- Pytania zadawał Adam "Harpen" Woźny.
Już za tydzień kolejny gram pytań! Na przesłuchanie weźmiemy ludzi stojących za nową inicjatywą CD Projektu - serwisem GOG.com. Masz pytanie do nich? Nie bój się zadać go w komentarzach!