Gram pytań: Age of Conan - przesłuchujemy Craiga Morrisona!

gram.pl
2008/10/26 12:00
8
0

Było już nieco o Afterfallu, o polskim oddziale Ubisoftu oraz o produkcjach tworzonych i wydawanych przez Techland. Dziś przekraczamy granice Kraju, by złapać Craiga Morrisona, dyrektora AoC!

Gram pytań: Age of Conan - przesłuchujemy Craiga Morrisona!

Craig Morrison (urodzony w 1975) jest brytyjskim twórcą gier, który pracuje obecnie nad tytułami massively multiplayer online dla norweskiej firmy Funcom. Po odejściu Gaute'a Godagera został dyrektorem projektu Age of Conan. Pracował również nad Anarchy Online, służąc jako community manager tej produkcji od 2004 roku. Znany jest też z dużego wkładu w kreację Dreamfalla. Na wielu forach podpisuje się pseudonimem Silirrion.

Ile osób w chwili obecnej posiada aktywne konta i loguje się do gry? W jaki sposób przełożyło się to na akcję łączenia serwerów?

Obawiam się, że jako przedstawiciel spółki publicznej nie mogę zbytnio rozmawiać o ilości użytkowników w szczegółach. Za naszą akcją łączenia serwerów stoi chęć dostarczenia graczom najlepszych odczuć płynących z gry. To jest jeden z głównych motywów, jakie będą decydować w przyszłości o podobnych operacjach.

Zmienił się dyrektor projektu i w obecnej chwili to Ty pełnisz jego rolę ;) Reakcje - trzeba przyznać - były dość pozytywne, szczególnie po pierwszym otwartym liście dotyczącym kierunku obecnych zmian. Czy ze zmianą tą wiąże się również bardziej zdecydowana polityka dotycząca konsekwentnych zmian z uwzględnieniem sugestii graczy?

Sam jestem jednym z eks-użytkowników, a w związku z tym opinie graczy są dla mnie niezwykle ważne. Myślę, że zauważyli oni mnie biorącego udział w dyskusjach na forum i komunikującego się z innymi. Jest to coś, co zamierzam kontynuować, i to zupełnie na poważnie. Oczywiście nie zawsze zgodzimy się ze wszystkimi opiniami graczy, jednak zawsze będziemy słuchać ich, a każde zagadnienie starannie rozważymy.

”Missing content” (brakująca zawartość) to jeden z najpoważniejszych zarzutów stawianych od początku grze przez graczy posiadających wysokopoziomowe postaci. Czy są planowane w najbliższym czasie jakieś bardziej spektakularne działania z tym związane?

Od czasu premiery gry dodaliśmy już sporo nowych rzeczy i planujemy wprowadzić jeszcze więcej w kilku przyszłych uaktualnieniach. Dostarczanie graczom dobrego, przyjemnego i pochłaniającego contentu jest niezwykle istotne i skupiamy się na dodawaniu go tam, gdzie jego brak jest obecnie szczególnie odczuwalny. Ymir’s Pass, znajdujące się obecnie na serwerach testowych, jest obecnie największym obszarem, jaki dodamy do gry, który zapewni wiele wspaniałych elementów.

Dało się zauważyć w patchach informacje o poprawkach, które dotyczyły... prawidłowo działających elementów gry. To pomyłka, czy celowe działanie?

Myślę, że jeśli chodzi o aktualizacje balansujące grę lub zmieniające jej mechanikę, rzeczą bardzo subiektywną jest ocenianie, co „działa prawidłowo”. Czasami należy też zwrócić uwagę na poprawki w miejscach, które mogły działać należycie, ale nie w sposób, jaki od nich oczekiwaliśmy.

AoC ma być pierwszą w pełni spolonizowaną grą MMO, polscy gracze będą mieć własne serwery. Co z tymi, którzy rozpoczęli swą przygodę na serwerach EU? Czy będzie możliwość importu postaci? A ewentualnie w drugą stronę? Kiedy możemy spodziewać się premiery? I czy w ogóle ona nastąpi?

Zdecydowanie będziemy współpracować z CD Projektem, by odnaleźć najlepsze podejście do polskich graczy i transfer postaci, którymi już grają, jest jedną z planowanych spraw. Chcemy zapewnić, by obecnie grający ludzie mogli „wystartować” równie szybko w Polsce. Uruchomimy testy wersji beta w pełni spolonizowanej gry, jednak szczegóły na ten temat ujawni sam CD Projekt! Myślę, że jest to coś wspaniałego, jeśli chodzi o polską wersję, że możemy współpracować z firmą, która tak dobrze zna rynek.

GramTV przedstawia:

Planowany był port na xboksa. Czy będzie to miało miejsce? Czy gracze konsolowi będą bawić się na tych samych serwerach, co pecetowi?

Mamy niewielki zespół, pracujący nad xboksową wersją. Chcemy uzyskać naprawdę dobry produkt w odpowiednim czasie, jednak obecnie skupiamy się zdecydowanie na edycji pecetowej. Mamy wiele elementów, które chcielibyśmy dalej usprawniać w tej wersji, a co za tym idzie, wiele rzeczy doszlifowanych i dodanych trafi także do edycji na Xboksa 360, tym samym wzbogacając i ją.

W roku 2009 ma ukazać się pierwszy dodatek. Możecie powiedzieć coś więcej, zdradzić jakiekolwiek szczegóły? Czy ciężar dodatku będzie skierowany na wprowadzenie nowych krain i zadań, czy raczej contentu i funkcjonalności?

Jest nieco zbyt wcześnie, by prowadzić dyskusje na temat zawartości dodatku. Mamy zespół pracujący nad pierwszymi fazami tego projektu, jednak skupiamy się na obecnie żyjącym produkcie. Myślę jednak, że rozszerzenie wprowadzi po części każdy ze wspomnianych przez Was elementów.

Czy oznacza to, że do czasu jego premiery gra nabierze w końcu ostatecznego, zgodnego z zapowiedziami kształtu?

Podstawowa gra będzie żywa i stale rozwijana przed i po premierze jakiegokolwiek dodatku. Jak w przypadku każdego sieciowego tytułu, AoC jest stale aktualizowane, ulepszane i rozszerzane, by zapewnić graczom stałą możliwość zyskiwania nowych doświadczeń.

Według waszych kalkulacji i założeń – kiedy AoC osiągnie ostateczny szlif, który uczyni z niego najlepszą grę MMO na świecie? :)

Jak wspomniałem powyżej, każdy tytuł sieciowy jest stale rozwijany i poprawiany. Jestem zdania, że mamy już teraz wspaniałą grę, z unikalnym i fascynującym światem. Będziemy kontynuować jej rozwój i próbować, by gracze zawsze mieli coś zabawnego i wciągającego do zrobienia.

Jakieś ciekawe komentarze na temat obecności AoC w „Big Bang Theory”? :)

Myślę, że jest czymś wspaniałym widzieć grę w taki sposób wspomnianą jako część pop-kultury. Jest rzeczą świetną dla producentów zobaczyć swój twór w zupełnie innym środowisku. Myślę, że każdemu wspomniany odcinek tego programu przypadł bardzo do gustu!

--- Pytania zadawali: Michał "Myszasty" Nowicki oraz Paweł "Fett" Borawski.

Już za tydzień kolejny gram pytań, a w nim na spytkach obiecani ostatnio przedstawiciele ekipy tworzącej GOG.com!

Komentarze
8
Usunięty
Usunięty
27/10/2008 23:20

Generalnie to widać, że ten news to wzbudził duże zainteresowanie graczy ;-)

Usunięty
Usunięty
27/10/2008 04:24

A co ma powiedzieć? Zrobiliśmy smutnego crapa, który jak wyszedł to nie nadawał się do grania po 20 levelu. Nasz jedyny pomysł na zapchanie czasu graczy to grind potwornych ilości materiału na twierdze w specjalnie do tego zrobionych pustych zonach. Do starych błędów dodaliśmy nowe. Nasz pierwszy patch wyłączył na trzy tygodnie Auction House i banki. Nasz drugi patch nabruździł nawet w jedynym co fajnie funkcjonowało - wyspie startowej. Nasz pomysł na kontakt z graczami to "milczenie owiec" i wywalanie ich pytań z kolejki jak się wylogowywali. Nasza polityka to mówienie jest dobrze i udawanie, że pada deszcz jak wkurzeni gracze pluli. Nasz sukces to wciśnięcie 500 000+ pudełek naiwniakom. A teraz robimy już następne cudo (no może jeszcze trochę młotków z X Boxem kupi) więc zapowiadany od czerwca content ukaże sie w grudniu, a może i nie. Facet bierze tam szmal, więc robi co mu każą i ja bym takiej "Godziny Szczerości" nie oczekiwał.

Usunięty
Usunięty
26/10/2008 20:35

Ja przepraszam, ale ten pan nie odpowiedział w sumie na żadne zadane mu pytanie. Taki wywiadzik to sobie można w d... wsadzić bo skoro padają tylko teksty w stylu pracujemy nad tym, mamy zamiar, rozwijamy projekt itp. to niczego się nie dowiedzieliśmy. Albo więc zmienić należy pytającego, albo nie ma potrzeby publikować takich nic nie wnoszących ogólników.




Trwa Wczytywanie