GeForce 180.48 WHQL już dostępne

Adam Woźny
2008/11/20 11:21

Nvidia opublikowała nową wersję sterowników do GeForce'ów. Otrzymały one oznaczenie 180,48 oraz certyfikat WHQL.

Datowane na 12 listopada sterowniki do kart graficznych GeForce 180.48 zawierają oprogramowanie do PhysXa w wersji 8.10.13 oraz obsługują karty graficzne GeForce 8800 oraz wszystkie układy wchodzące w skład najnowszych serii, czyli 9xxxx oraz GTX 200, jak również IGP GeForce 9300 oraz 9400. Wprowadzają one następujące zmiany:

  • aktywowanie technologii Nvidia SLI na certyfikowanych płytach głównych z chipsetem Intel X58 z procesorami graficznymi: GeForce GTX 280, GeForce GTX 260, GeForce 9800 GX2, GeForce 9800 GTX+ oraz GeForce 9800 GTX;
  • uruchomienie wsparcia dla Nvidia SLI przy obsłudze kilku monitorów, dzięki czemu możliwe jest korzystanie z dwóch wyświetlaczy przy wykorzystaniu GeForce'ów pracujących w trybie SLI;
  • włączenie akceleratora Nvidia PhysX dla dedykowanych kart graficznych GeForce - można korzystać z jednej karty do generowania grafiki i dedykowanych różnych kart przeznaczonych do efektów fizycznych dzięki technologii PhysX;
  • obsługa pojedynczych GPU i technologii Nvidia SLI dla DirectXa 9, DirectXa 10 oraz OpenGL, wraz z technologiami 3-way i Quad SLI;
  • wsparcie dla technologii CUDA i Folding@home;
  • obsługa podkręconych GPU i możliwość kontrolowania temperatury karty dzięki programowi Nvidia System Tools;

GeForce 180.48 WHQL już dostępne

Poza tym GeForce 180.48 zwiększają wydajność w trójwymiarowych aplikacjach (głównie w grach) w porównaniu do serii sterowników 178:

  • 3DMark Vantage (do 10 procent)
  • Crysis Warhead (do 10 procent)
  • Assassin's Creed (do 13 procent)
  • BioShock (do 13 procent)
  • Company of Heroes: Opposing Fronts (do 15 procent)
  • Race Driver: GRID (do 15 procent)
  • World of Conflict (do 18 procent)
  • Devil May Cry 4 (do 25 procent)
  • Far Cry 2 (do 38 procent)
  • Lost Planet: Colonies (do 80 procent)

GramTV przedstawia:

Odnośniki do poszczególnych wersji sterowników (zależnie od posiadanej karty i systemu operacyjnego) można wygenerować na oficjalnej stronie Nvidii.

Komentarze
43
wolverine
Gramowicz
21/11/2008 12:14
Dnia 20.11.2008 o 18:03, palpatine napisał:

Ciekawe, jak cały czas o wielu lat próbują wciskać technologię SLI. Ta technologia to "bull shit", serwowali ją już zdaję się przy edycji pierwszych akceleratorów voodoo 2 i Banshee, gdzie można było połączyć dwie karty kabelkiem.

Ale wtedy dawało to naparwde relanego kopa i spory wzrost wydajnosci :)

wolverine
Gramowicz
21/11/2008 12:14
Dnia 20.11.2008 o 18:03, palpatine napisał:

Ciekawe, jak cały czas o wielu lat próbują wciskać technologię SLI. Ta technologia to "bull shit", serwowali ją już zdaję się przy edycji pierwszych akceleratorów voodoo 2 i Banshee, gdzie można było połączyć dwie karty kabelkiem.

Ale wtedy dawało to naparwde relanego kopa i spory wzrost wydajnosci :)

Agntx
Gramowicz
21/11/2008 12:00

Dnia 21.11.2008 o 11:49, Melchah napisał:

7900GS się do gier nie nadaje? :)

Korzystałem z tej karty jeszcze 2 miechy temu i wiem, co potrafi. A potrafi wiele :) No w sumie nie było żadnej gry, która by ją zagięła. Ale... Używając stwierdzenia "karta się nie nadaje" pisałem o tym, jak powinno się grać w gry tj. w wysokich ustawieniach (pal licho już AA czy AF) i ta karta sobie z tym dawała radę do końca 2007 roku, ale w 2008 na takich detalach ledwo wyciskało się 30 klatek.I nie, wcale nie jestem "nadzianym masturbantem sprzętowym" :P Zobacz na mój konfig - czy to monster? Taki ledwo średniak ;) Tylko że seryjnie obniżenie detali do niskich poziomów daje bardzo ograniczony gameplay (np. brak dymu po rzuconym granacie dymnym), nie mówiąc już o absolutnie archaicznej rozdziałce 1024x768, bo w takiej na nic nie da podwyższanie detali.Też mam brak funduszy i też męczę się z tymi grami, ale są jakieś granice ;) Nie po to płacę za grę 100zł, by mieć tylko 50% funu z niej płynącej.




Trwa Wczytywanie