Końcówka 2008 roku jest okresem niezwykle pomyślnym dla Xboksa 360. Ostatnio informowaliśmy, że tylko w Europie osiągnął on sprzedaż 7 milionów egzemplarzy w całej swej historii. Microsoft potwierdził to w swoim najnowszym komunikacie prasowym, w którym ogłoszono też kolejny sukces konsoli giganta z Redmond. "Sprzedaliśmy już 7 milionów konsol w Europie, a ostatnio cieszyliśmy się z najlepszego pod względem sprzedaży tygodnia w historii" - powiedział Neil Thompson z Microsoft Corporation.
Nie jest tajemnicą, że za sukcesem Xboksa 360 stoi wrześniowa obniżka ceny poszczególnych modeli konsoli. Swoją odpowiedź na zainteresowanie platformą Microsoftu mają też eksperci psychologii i ekonomii, oraz analizy rynku.
"Istnieje mnóstwo dowodów z zakresu psychologii, że rodziny czerpią korzyści z zacieśniania więzi poprzez realizację wspólnych zainteresowań i zabawę" - stwierdził wykładowca uniwersytetu Cambridge, dr Brendan Burchell, specjalista z zakresu psychologii i ekonomii. "Wiele rodzin doświadcza niepewności finansowej podczas tegorocznych świąt, zatem ważne jest, by odnalazły one przystępne sposoby na doświadczanie rozrywki, co często oznacza wspólne granie w domu w miejsce dużo droższych wycieczek" - dodał.
Analityk Martin Olausson, dyrektor organizacji Digital Media Research at Strategy Analytics dodał, że produkty zapewniające rozrywkę całej rodzinie w domu tradycyjnie cieszą się sporym zainteresowaniem konsumentów. Jego zdaniem takie konsole, jak Xbox 360 doskonale potrafią przykuć uwagę wszystkich domowników zarówno w trakcie świąt, jak i długo po nich.
Microsoft wydaje się być świadomy tych czynników, dlatego w jego ofercie wydawniczej znalazły się tytuły, które doskonale sprawdzą się we wspólnej zabawie przy jednej konsoli. Można tu wymienić chociażby Lips, Scene It? czy You're in the Movies.