Retrogram – Raven Software

gram.pl
2009/10/11 20:00

Sporo czasu poświęciliśmy ostatnio historii i dokonaniom studia id Software. Dlatego nie sposób pominąć w naszym kąciku wspomnień innego deweloperskiego teamu, którego losy od wielu lat ściśle związane są z ekipą Carmacka, Romero i Halla. Dziś na wspominkową kolację serwujemy wam Raven Software.

Retrogram – Raven Software

Wszystko zaczęło się w 1988 roku, kiedy to dwaj bracia, Brian i Steve Raffelowie, postanowili spróbować swych sił w nowej dla nich, lecz niezwykle fascynującej branży - zdecydowali, że wyprodukują swoją pierwszą grę komputerową. Obydwaj byli posiadaczami komputerów Amiga, a jednocześnie wielkimi fanami Dungeons & Dragons, co niemalże od razu określiło dwie podstawowe cechy ich nowego projektu. Gra miała być komputerowym RPG utrzymanym w klimatach Eye of the Beholder i Dungeon Master, przeznaczonym na wspomniany mikrokomputer produkowany przez Commodore'a.

GramTV przedstawia:

Komentarze
22
Martimat
Gramowicz
13/10/2009 23:33
Dnia 12.10.2009 o 20:14, Myszasty napisał:

Raven troszkę hiciorów natrzaskał, więc w jednym tekście się tego zawrzeć nie da... :)

A może by tak 2 razy dłuższe teksty? ... jakąś zrzutkę nawet może zrobim (co by twórca miał na chleb) ... :)A tak ogólnie to dosłownie marzy mi się kompendium, takie zbiorczy artykuł (może być z odnośnikami do poprzednich tekstów) podsumowujący twórczość Myszastego, ogólnie raz jeszcze, kamieni milowych FPS + ankieta z trzema kategoriami: fps wszech czasów, pierwsze fps, ostatnie fps. + słowo (bo felieton to za dużo powiedziane) kogoś z zewnątrz (tzn. klawiszo-stuka).PS:

Spoiler

... jak nie to na własny użytek przerobie te artykuły na strony pdf w jakimś konwerterze i powiążę odnośnikami sam ... powstanie swoiste kompedmium wiedzy... i mam gdzieś prawa...

SZACUN raz jeszcze

Usunięty
Usunięty
13/10/2009 22:07

->MyszastyOpiszcie proszę dokładnie serię Hexen - świetne gry na silniku Dooma (Hexen) i Quake I (Hexen II). Niesamowity klimat dark fantasy, oddanie graczowi kilku postaci do prowadzenia (odpowiednio 3 i 4-5 w drugiej; każda z odmiennymi broniami oraz stylem rozgrywki), wreszcie sporo przedmiotów i proste zagadki logiczne sprawiały, że grom tym było bliżej do dzisiejszych action RPG niż ówczesnych strzelanek w stylu Dooma.

Blackhand
Gramowicz
13/10/2009 19:02

Dnia 12.10.2009 o 20:14, Myszasty napisał:

No przecież na końcu wyraźnie daję do zrozumienia, że ciąg dalszy jak najbardziej będzie.

No tak, tak się kończy, jak się czyta takie artykuły w robocie, a komentuje po powrocie do domu :).

Dnia 12.10.2009 o 20:14, Myszasty napisał:

:) Rodzinka Heretic/Hexen w następnym, potem na pewno SoF z przyległościami, później dalsze produkcje. Raven troszkę hiciorów natrzaskał, więc w jednym tekście się tego zawrzeć nie da... :)

Strach się bać ;).Chyba w dwóch odcinkach historia Raven się nie zamknie, co? A potem co - będą jakieś teksty o innych legendach (Monolith, Epic)? Niektóre mają co najmniej równie ciekawą historię, co ID czy Raven :).




Trwa Wczytywanie