Jak donosi EDGE, oddział Electronic Arts w Montrealu zmienia swoją strategię - do tej pory skupiał się on na tytułach na Wii (Boogie Superstar, Skate It), ale wydawca zdecydował, że lepszą przyszłość studia widzi w "grach akcji i produktach w jakości HD".
"Rynek gier na Wii jest teraz nieco nieprzewidywalny. Zobaczymy, jak poradzimy sobie pod koniec roku. Co prawda wydaliśmy na tę konsolę gry, które osiągnęły spory sukces, ale mamy zamiar skupić się na dużych, hitowych produkcjach. To nie oznacza, że całkiem porzucamy Wii, ale chcemy - jako studio - być gotowi na podjęcie nowych wyzwań" - powiedział główny kierownik EA Montreal, Alain Tascan. "Staramy się tylko zaadoptować do aktualnych warunków. Rynek pokazuje, że jeśli nie potrafisz się szybko przystosować, to będziesz miał kłopoty" - dodał.Jednym z powodów takiego obrotu spraw, jak ujawnił Tascan, są wyniki sprzedaży gry Army of Two, stworzonej właśnie przez wspomnianego developera, która okazała się być najbardziej zyskowną nową marką Electronic Arts w ostatnich kilku latach. EA Montreal pracuje obecnie nad jej sequelem, z podtytułem 40th Day, który trafi do sklepów ósmego stycznia 2010 (na PS3, Xboksa 360 i PSP).