Sony wyda Arc, swój kontroler, jesienią

Adam "Harpen" Berlik
2010/01/20 09:05

Wiemy już, że jesienią czeka nas walka gigantów – na rynku pojawią się bowiem dwa kontrolery wykrywania ruchu: od Sony (ARC (oficjalna nazwa- PlayStation Move) - prawdopodobna nazwa) i od Microsoftu (Project Natal).

Sony poinformowało o przesunięciu daty wydania ARC - swojego kontrolera wykrywania ruchu, przeznaczonego dla konsoli PlayStation 3. Pierwotnie miał on ujrzeć światło dzienne wiosną bieżącego roku, lecz ostatecznie pojawi się dopiero jesienią. Jednocześnie trafi na rynek japoński, amerykański oraz europejski i inne terytoria PAL. Sony wyda Arc, swój kontroler, jesienią

Sony ujawniło, że ARC będzie współpracował z kamerą PlayStation Eye 2. Urządzenie ma ”wykrywać naturalnie i intuicyjnie ruchy rąk i odzwierciedlać precyzyjne ruchy w grach, dostarczając całkowicie nowego rodzaju rozrywki na PlayStation 3”.

”Zdecydowaliśmy się wydać Motion Controller jesienią 2010, kiedy będziemy mogli zaoferować ciekawą i zróżnicowaną listę tytułów, które dostarczą nowego rodzaju doświadczeń użytkownikom PlayStation 3 – powiedział prezes Sony Computer Entertainment, Kaz Hirai i dodał:

GramTV przedstawia:

”Będziemy kontynuować pracę, by mieć zróżnicowane portfolio interesujących i innowacyjnych gier dla kontrolera wykrywania ruchu, pochodzących nie tylko z naszych wewnętrznych firm deweloperskich, ale również od innych twórców i wydawców, z którymi będziemy blisko współpracować. Niebawem ujawnimy nasz plan wydawniczy gier, które rozszerzą i określą konsolę PlayStation 3 mianem najważniejszego systemu domowej rozrywki”.

Zatem ostatnie miesiące bieżącego roku przyniosą nam walkę między Microsoftem a Sony. Przypomnijmy, że pierwsza ze wspomnianych firm pracuje nad Projektem Natal – kontrolerem wykrywania ruchu dla Xboksa 360.

Komentarze
32
Usunięty
Usunięty
21/01/2010 12:02
Dnia 20.01.2010 o 21:46, Namaru napisał:

Natal wykorzystuje zarówno monochromatyczną matrycę czułą na promienie podczerowone jak i kamerę.

No tak, ale do gry używa podczerwieni, bo w nocy na nic by się nie przydała ta kamerka i jeszcze jest sprawa, że kamerka nie zawsze chce dobrze działać, więc do jakiegoś przebierania będzie potrzebna, ale już do gry to nie za bardzo.

Dnia 20.01.2010 o 21:46, Namaru napisał:

Matryca czujnika głębi jest monochromatyczna. Pytanie więc jak szybkie ruchy będzie w stanie wykryć i jak dokładnie. To się zobaczy. Ogólnie do poważnych gier nadaje się średnio szczególnie ze wzgl. na brak przycisków, ale jako wspomaganie do zwykłego kontrolera może spisywać się świetnie.

Dobrze będzie jeśli w ogóle będzie jakaś poważniejsza gra niż "Kocham Konie" lub "Petz 150351"

Dnia 20.01.2010 o 21:46, Namaru napisał:

Jest różnica, ale to tylko rozwinięcie pomysłu EyeToy. Tak jak Arc jest rozwinięciem (a właściwie połączeniem) WiiMota i EyeToya.

No tak, ale plagiatem na pewno to nie jest. Tak jak mówiłem MS nie wziął żywcem kamerki Sony i nie nazwał jej Natalem, a stworzył z tamtego coś zupełnie nowego.

Usunięty
Usunięty
20/01/2010 21:46
Dnia 20.01.2010 o 14:16, Xjumpaytech napisał:

Wpisz sobie Half-Life 2 Natal Na YT. Natal wykorzystuje promienie podczerwieni nie kamerkę.

Natal wykorzystuje zarówno monochromatyczną matrycę czułą na promienie podczerowone jak i kamerę.

Dnia 20.01.2010 o 14:16, Xjumpaytech napisał:

Hmm ja taki mam, więc dlaczego ma to nie działać? Jak ktoś ma mały to jego problem.

Matryca czujnika głębi jest monochromatyczna. Pytanie więc jak szybkie ruchy będzie w stanie wykryć i jak dokładnie. To się zobaczy. Ogólnie do poważnych gier nadaje się średnio szczególnie ze wzgl. na brak przycisków, ale jako wspomaganie do zwykłego kontrolera może spisywać się świetnie.

Dnia 20.01.2010 o 14:16, Xjumpaytech napisał:

A ja chcę dowodu, że EyeToy równiez odczytuje ruchy w 3D, bo działa na zasadzie promieni podczerwieni.

Jest różnica, ale to tylko rozwinięcie pomysłu EyeToy. Tak jak Arc jest rozwinięciem (a właściwie połączeniem) WiiMota i EyeToya.

Usunięty
Usunięty
20/01/2010 21:37
Dnia 20.01.2010 o 12:10, Lordpilot napisał:

> Kontroler na być funkcjonalny, a nie ładny. Zgadza się, tyle że nic nie stoi na przeszkodzie żeby połączyć jedno z drugim.

Ale pierwsze mimo wszystko istotniejsze ;)

Dnia 20.01.2010 o 12:10, Lordpilot napisał:

Nie wiem czym się kierowali desingerzy SONY, ale ewidentnie dali ciała - to coś wygląda jak gadżet z sex-shopu, a już czarę goryczy przelewa ta różowa kulka ;-) To nie o to chodzi "co się komu z czym kojarzy", ale parafrazując pewne powiedzenie: jeśli jedna osoba powie, że to coś wygląda jak wibrator, to może być w błędzie, ale jeśli gro ludzi tak mówi, to powiedzmy sobie prawdę prosto w oczy - to wygląda jak wibrator :)

Chodzi właśnie o to, że tak się internautą kojarzy. I nic dziwnego: "internet is for porn" ;)

Dnia 20.01.2010 o 12:10, Lordpilot napisał:

Szkoda, że desingerzy japońskiego giganta tak sfailowali i nie wiem czym to jest spowodowane, bo przy PS3 Slim wykonali kawał dobrej roboty - aż woła "kup mnie i postaw pod TV, będę się tam elegancko prezentować". Serio - design też jest ważny i ma zachęcać do kupna, a nie odstraszać .

To co pokazano to prototyp. Ostateczny produkt na pewno będzie lepiej wyprofilowany. Kulki będę zapewne w 8 różnych kolorach (jeśli mają grać maks 4 osoby przed ekranem), więc "spoko wodza". Poczekajmy aż pokażą oficjalnie jak będzie wyglądał.




Trwa Wczytywanie