"Wierzę, że wydawcy powinni kasować więcej projektów, ponieważ producenci nie są niekiedy w stanie osiągnąć odpowiedniej jakości. Powinni to uczynić zanim koszty produkcji będą zbyt duże" - stwierdził dyrektor wykonawczy Avalanche Studios, Christofer Sundberg. Jego zdaniem programiści powinni wykazać się większą pracowitością i przywiązaniem do jakości.
Korzystnym rozwiązaniem jest według niego również przeznaczanie większej ilości pieniędzy na mniej projektów, aniżeli inwestowanie w gry, które mają być "po prostu OK". "Świetnym przykładem tytułu, który nigdy nie powinien ujrzeć światła dziennego, jest Avatar" - powiedział."Zwłaszcza, jeśli wziąć pod uwagę, ile pochłonęła jego produkcja. Nie wiem, czy projekt finalnie przyniósł zyski (jest to wątpliwe - Ubisoft nie krył swego rozczarowania w związku z tym tytułem - dop. red.), ale tego typu gry przynoszą pozycjom opartym na licencji złą sławę. Ta sława i tak jest już dostatecznie niska, więc takie działania to strzelanie sobie w stopę" - zakończył Sundberg.