Halo to fenomen w świecie gier. Dlatego decyzja Microsoftu o zamknięciu projektu gry MMO osadzonej w tym świecie była dość zaskakująca. Były pracownik studia, Dusty Monk, w wywiadzie dla IncGamers powiedział, że tytuł miał "szansę rywalizować z World of Warcraft". Monk pracował nad grą od 2004 do 2007 roku. Projekt miał budżet na poziomie 90 milionów dolarów.
Używaliśmy stylizowanej na heroiczną formy graficznej. To ten styl, który widzicie na zdjęciach ze Star Wars: The Old Republic. Jest ponadczasowy. Nie starzeje się, jak gry oparte na formie realistycznej.
Mieliśmy pomysł na questy, gdzie mogłeś je podejmować będąc nawet w innej drużynie. Coś w rodzaju publicznych zadań, w których mógł wziąć udział każdy z danego rejonu. Ten pomysł przeszedł do Warhammer Online
Niestety Microsoft zdecydował o zawieszeniu projektu. W sieci pojawiły się zdjęcia projektów z tego tytułu. Nie wiadomo czy kiedykolwiek zostanie on przywrócony. Na razie koncern skupia się na promocji Halo Reach, które ma być ostatnią grą Bungie osadzoną w tym bogatym świecie.