Mini - wywiad z prezesem firmy dystrybucyjnej FonoGAME

Adam "Harpen" Berlik
2010/05/13 19:00
0
0

Przed kilkoma tygodniami na rynku pojawił się nowy dystrybutor gier – FonoGAME, którego pierwsza gra, Torchlight, pojawi się pod koniec maja. Mieliśmy okazję porozmawiać z prezesem firmy, Łukaszem Kubiakiem.

Mini - wywiad z prezesem firmy dystrybucyjnej FonoGAME

W jaki sposób FonoGAME będzie starało się przyciągnąć klientów? Konkurencja na rynku rodzimych dystrybutorów gier jest ogromna – znajdują się na nim zarówno polscy wydawcy, jak i oddziały zagranicznych koncernów.

Przede wszystkim będziemy starali się spełniać oczekiwania graczy – zarówno pod względem ceny, jak i zawartości pudełek z grami. Oczywiście nie da się dogodzić wszystkim ale chcemy zapewniać równowagę w stosunku cena/jakość.

Ponadto chcemy powiększać w Polsce „przestrzeń dla graczy”. W niedalekiej przyszłości startujemy z imprezą nie tyle promującą nas czy nasze produkty, ale właśnie przeznaczoną specjalnie dla ludzi grających (ale nie tylko). Na naszych imprezach będzie można się pobawić, posłuchać muzyki, pograć. Koncerty czołowych wykonawców różnych gatunków muzycznych i gry komputerowe – będzie dobrze. A pierwsza impreza w rytmie hip hop.

Być może poniekąd sam sobie odpowiadam na pierwsze pytanie, ale chciałbym zwrócić uwagę, że FonoGAME stara się być dystrybutorem uniwersalnym i nie ogranicza zakresu potencjalnych odbiorców, gdyż w swojej ofercie posiada także produkcje z segmentu casual na konsole firmy Nintendo, jak i tytuły przeznaczone dla bardziej wymagających graczy. Na uwagę zasługuje także różnorodność gatunków.

Tak – chcemy dać graczom wybór. Pokazać że bawić się w to może każdy bez względu na płeć czy wiek.

Czy w przyszłości możemy spodziewać się gier na Xboksa 360 i PlayStation 3 od FonoGAME?

Tak, jak najbardziej – mamy już plany odnośnie tych platform ale na razie nie będę ich zdradzał.

GramTV przedstawia:

Czy FonoGAME ma w planach walkę o dystrybucję w Polsce głośnych (super komercyjnych, z wielką akcją marketingową) tytułów czy raczej będzie wydawać dobre gry w niskiej cenie, które nie znalazły się w ofertach innych firm? Takie wykorzystywanie luk ma uznanie wśród graczy, którzy czekają m.in. na premierę Torchlighta.

FonoGAME nie ma w planach walki z nikim i o nic. To jest firma stworzona z myślą o graczach i dla graczy. Nie będziemy przerzucać się kwotami w negocjacjach z innymi tylko po to żeby dostać jakiś tytuł i wydać go w horrendalnej cenie nie dorzucając do środka nawet instrukcji – bo wynegocjowane warunki ograniczają nasz budżet. Naszych partnerów staramy się przekonywać do współpracy zupełnie innymi metodami. A co do samych tytułów – jesteśmy otwarci i gotowi na wydanie każdego produktu, który będzie spełniał oczekiwania graczy i nasze, o ile będziemy mogli to zrobić na rozsądnych warunkach.

Cieszy fakt, że FonoGAME ryzykuje – konsole Nintendo nie są zbyt popularne w naszym kraju, a mimo to zajmiecie się dystrybucją gier przeznaczoną na tę platformę.

Tak zajmujemy się – na ten moment w niedużej skali – bo jak stwierdziłeś te konsole nie są zbyt popularne, ale mimo to krąg osób je posiadających powoli się powiększa. Jeśli znajdą się odbiorcy to pojawi się w naszym katalogu więcej tytułów dla nich przeznaczonych. Nie zapominamy o Was!

Jak zatem widać, FonoGAME ma duże szanse na to, by zdobyć uznane wśród graczy. Przypomnijmy, że oprócz wspomnianego Torchlighta, firma wyda także Gothic 2: Gold, Spellforce 2: Faith in Destiny, Painkiller: Pandemonium, a także produkcje na Wii – Yoga, nową część Nancy Drew, Young Detectives oraz Legend of Kay. Nie pozostaje zatem nic innego, jak życzyć powodzenia.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!