Afterfall: Insanity - szczegóły

Patryk Purczyński
2010/08/19 23:11
1
0

Na łamach nowego numeru magazynu Play, który dziś trafił do kiosków, znalazła się zapowiedź polskiej gry Afterfall: Insanity. Wyłapujemy najważniejsze informacje i publikujemy na naszych łamach.

W katowickim studiu Nicolas Games Intoxicate powstaje sobie postapokaliptyczny horror psychologiczny Afterfall: Insanity. Dotychczas niewiele o nim słyszeliśmy. CD Projekt objawił się kilka miesięcy temu jako wydawca, prezentując przy okazji pierwszy teaser (możecie go zobaczyć poniżej). Afterfall: Insanity - szczegóły

Kilka słów o grze na swoich łamach napisał Play. My wyciągamy najistotniejsze fakty i zachęcamy do refleksji, czy ta nietuzinkowa produkcja, wzorem innych polskich potencjalnych megahitów, jak Wiedźmin 2 czy Bulletstorm, ma szansę podbić rynek tak lokalny, jak i zachodni.

  • Akcja Afterfall Insanity, jak przystało na rodzimą produkcję, rozgrywa się w Polsce
  • Nad grą pracuje około 30 osób - 20 w centrali w stolicy Górnego Śląska i przynajmniej 10 współpracowników z zewnątrz
  • Twórcy pokusili się o stworzenie alternatywnej rzeczywistości, w której to Niemcy wygrywają II wojnę światową dzięki użyciu broni nuklearnej
  • Amerykanie i Rosjanie nie pozostają w tyle w wyścigu atomowych zbrojeń. Druga połowa XX wieku to zimna wojna. Stan pozornego pokoju utrzymuje się do roku 2012, w którym do szczętu zniszczone zostają kraje Beneluksu, obrywa też Wielka Brytania i Francja
  • Na reakcje uzbrojonych po zęby w atomówki trzech mocarstw nie trzeba długo czekać. Świat staje w obliczu nuklearnej zagłady
  • W tym właśnie miejscu wracamy do Polski, jedynego obszaru przygotowanego na takie ewentualności. Stany Zjednoczone utworzyły nad Wisłą pas buforowy wyposażony w podziemną sieć miast (na wypadek zagłady nuklearnej właśnie)
  • Głównym bohaterem jest lekarz psychiatra Albert Tokaj, który zostaje wysłany na jeden z niższych poziomów bunkra. Ma zbadać, dlaczego personel tam obecny dziwnie się zachowuje
  • Rzeczy, które tam zastaje, nie śniły się filozofom (ani psychiatrom)
  • Tak, dobrze dedukujecie: Nicolas Games Intoxicate wzoruje się na najgłośniejszych ostatnio tytułach z gatunku horror (Dead Space) i tematyki świata postapokaliptycznego (Fallout)
  • Twórcy zapewniają, że doczekamy się wielu całkowitych zwrotów fabuły, z absolutnie zaskakującym zakończeniem - rzecz jasna
  • Gracz zmierzy się z rozmaitymi, wyskakującymi z ciemnych zakamarków monstrami
  • W arsenale znajdą się: broń palna (długa i krótka), biała, a także coś do rzucania
  • System walki wręcz ma być rozbudowany
  • Największą zaletą ma być klimat, budowany przede wszystkim przez efekty dźwiękowe
  • Producenci są w trakcie przeprowadzki z rosyjskiego silnika Unigine na Unreal Engine 3. Zaczęła się ona kilka miesięcy temu
  • Prezes Nicolas Games Intoxicate, Tomasz Majka, podkreśla, że Insanity to tylko wstęp do wykorzystania bogatego świata Afterfalla. Następnym celem twórców ma być stworzenie rozbudowanego RPG-a w tej samej, postnuklearnej rzeczywistości

Afterfall: Insanity ma zadebiutować na początku przyszłego roku. Poniżej obiecany trailer.

GramTV przedstawia:

Komentarze
1
Nalfein
Gramowicz
08/06/2011 23:59

Nowy gameplay z E3: http://www.youtube.com/watch?v=cgMS9BdvJ48 (nie wiedziałem do którego tematu to wrzucić). Dla mnie to wygląda jak przemontowane stare ujęcia z dwoma czy trzema nowymi, w sumie niewiele co widać.