- Nie boimy się wskazywać naszych inspiracji - mówi Tomasz Gop z CD Projekt RED. I pokazuje palcem na Batman: Arkham Asylum, z którego podpatrzono system walki. - Można oczywiście ten element wykonać bezmyślnie, ale można go także zaplanować, poznać cały system i mnóstwo ruchów, a następnie opracować całą strategię, obserwować efekty i mieć mnóstwo satysfakcji. Sądzę, że ten przypadek odnosi się właśnie do Wiedźmina 2 - komentuje Gop.
O zmianie systemu walki przedstawiciele CD Projekt RED informowali już wcześniej. Teraz podano również powody podjęcia takiej decyzji. - Chcieliśmy zrobić poważną grę, pragnąc jednocześnie, by była ona przystępna dla tych ludzi, których nie obchodzi walka i chcą jedynie poznawać opowieść. Jeśli chcesz po prostu mieć walkę jak najszybciej za sobą, możesz to z łatwością osiągnąć - tłumaczy przedstawiciel polskiego studia.
- Na niskim poziomie trudności walka nie sprawia większych kłopotów. Masz mnóstwo możliwości, ale nie jesteś zobligowany do ich wykorzystywania. Mierzymy w szerszą grupę odbiorców, a jednocześnie pozostajemy wierni mechanizmom, które czynią z tej gry RPG-a, z systemami opartymi na statystykach na czele - podsumowuje temat walki Tomasz Gop.
Batman: Arkham Asylum to nie jedyna inspiracja, o której w rozmowie z dziennikarzami serwisu Gamasutra wspomniał członek CDP RED. Nie od dziś wiadomo, że w Wiedźminie 2 dużo większy nacisk kładzie się na nadanie relacjom damsko-męskim głębszego znaczenia. W tym względzie wpływ na polską superprodukcję miał Heavy Rain.
- Seks w Heavy Rain był elementem, który po prostu pasował do tej gry - zauważa Tomasz Gop. - To nie było przeżycie 14-latka, który chce zwyczajnie zobaczyć nagą kobietę. To była historia połączenia dwojga ludzi. Ta gra skłoniła nas do zmiany sposobu prezentacji seksu w Wiedźminie 2. Nie masz już kart kolekcjonerskich, mówiąc najprościej. Są to relacje bazujące na fabule, bardziej kinowe - kwituje.
Co ciekawe, przed kilkoma miesiącami serwis gram.pl rozmawiał na temat inspiracji z Pawłem Majakiem, pełniącym wówczas obowiązki menedżera ds. PR-u i marketingu w CD Projekt RED. Nasz rozmówca był dużo bardziej powściągliwy we wskazywaniu tytułów, na których wzoruje się rodzima ekipa przy produkcji Wiedźmina 2.
- Inspiracja dobrymi, pomysłowymi rozwiązaniami to dobra rzecz, choć jesteśmy tu bardzo ostrożni - mówił Paweł Majak. Rozmowę przeprowadzaliśmy tuż po tym, jak wyszło na jaw, że Geralt nie będzie już tylko twardo trzymał się podłoża, ale także wespnie się na różne zabudowania. Na myśl od razu przychodził będący wówczas na topie Assassin's Creed II. - Myślę, że fakt, iż Geralt będzie mógł "oderwać" się od ziemi jest dosyć naturalnym posunięciem, wynikającym bardziej ze świadomości ograniczeń silnika, na którym powstał pierwszy Wiedźmin, niż z inspiracji konkretnym tytułem - odpierał wówczas Majak.
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów pojawi się w sklepach w pierwszym kwartale 2011 roku. Na razie jedyną potwierdzoną wersją jest PC, choć nie stanowi tajemnicy fakt, że CD Projekt RED zastanawia się nad produkcją gry na Xboksa 360 lub PS3, a może nawet obie konsole.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!