Kitase: Kinect i Move są niewygodne dla RPGów

Michał Ostasz
2010/09/07 13:21
0
0

Yoshinori Kitase jeden z twórców serii Final Fantasy wypowiedział się na temat nowych kontrolerów ruchu. Jego zdaniem zupełnie nie sprawdzą się one w grach RPG.

W rozmowie z serwisem Eurogamer przekonywał on, że implementacja kontroli ruchu zupełnie nie ma sensu w przypadku RPG.

To byłoby co najmniej nie wygodne, weźmy na przykład Final Fantasy XIII z marca tego roku. Taki rodzaj interfejsu byłby po prostu trudny do zaadaptowania w takiej grze.Kitase: Kinect i Move są niewygodne dla RPGów

Dodał on, że takie rozwiązanie świetnie sprawdziłoby się w strzelaninie.

GramTV przedstawia:

Główna różnica między shooterami, a RPG to, poza strzelaniem rzecz jasna, czas gry. Strzelanki są krótkie. W RPGach musisz ciągle walczyć, walczyć i walczyć. Te tytuły trwają przecież nawet do 50 godzin. Powiedzmy sobie szczerze, że wciąż robi się to samo. Kontrola ruchu nie sprawdza się w produkcjach, w których wciąż musimy powtarzać pewne czynności.

Kitase-san mówi, że jedyną szansą jest napisanie specjalnych mini-gier, które opierałyby się wyłącznie na kontroli ruchu.

Przypomnijmy, że PlayStation Move ukaże się na rynku już 17 września. Na premierę Kinect poczekamy do 10 listopada.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!