NPD opublikowało raport dotyczący sprzedaży gier w Stanach Zjednoczonych w pierwszej połowie bieżącego roku. Od stycznia do końca czerwca więcej egzemplarzy rozprowadzono drogą cyfrową. W tej kategorii bilans wynosi 11,2 miliona do 8,2 miliona. Mimo trzech milionów straty, większe przychody wygenerowały gry zapakowane w pudełka i rozstawione na półkach sklepowych - 57 proc.
Największymi dostarczycielami gier drogą sieciową były Steam i Bigfishgames. - Znaczący wniosek z tego raportu jest taki, że duży stał się większy - komentuje Anita Frazier z NPD. - Steam i Bigfish powiększyły swój udział w rynku cyfrowej dystrybucji w porównaniu do zeszłego roku - dodaje.Po połączeniu sprzedaży tradycyjnej i sieciowej otrzymujemy jednak spadek przychodów z sektora PC o 21 proc. Liczba sprzedanych egzemplarzy jest z kolei mniejsza o 14 proc. - Spadek ten podyktowany jest rosnącą rolą towarzyskich gier sieciowych i coraz bogatszą ofertą darmowej rozgrywki - wyjaśnia Frazier.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!