O tym, że twórcy najnowszej odsłony serii Need for Speed kładą mocny nacisk na aspekt społecznościowy wiemy już od jakiegoś czasu. Teraz przyszła pora na ujawnienie szczegółów.
O tym, że twórcy najnowszej odsłony serii Need for Speed kładą mocny nacisk na aspekt społecznościowy wiemy już od jakiegoś czasu. Teraz przyszła pora na ujawnienie szczegółów.
Jesteśmy najbardziej podekscytowani tym, że nawet grając solo jesteśmy połączeni z autolog. Zawsze będziecie mieć informacje na temat tego, co robili twoi znajomi i od razu dostaniecie propozycję, aby pobić ich wyniki na konkretnych trasach. Kiedy skończysz jakiś wyścig i ktoś ustanowi lepszy wynik od ciebie, to autolog od razu cię o tym powiadomi. Myślę, że system rekomendacji zmieni sposób w jaki gramy w gry wyścigowe.
Webster stwierdził, że całość przypomina serwisy społecznościowe, ale działa odrobinę inaczej.
To trochę jak Twitter i Facebook. Ale tam jest bardzo mała szansa, że ty i twoi znajomi będziecie online w tym samym czasie. Autolog skonstruowany jest tak, że pozwoli ci konkurować ze znajomymi także wtedy, kiedy nie będą oni podłączeni do sieci. Pomysł narodził się z dyskusji, które toczy każdy z nas grając w gry wideo: "jaki miałeś czas?", "jaki był Twój najlepszy wynik?" itd... Teraz Need for Speed robi to za Ciebie! System wie o wszystkim, zna twoich przyjaciół i po prostu sam wciska za nich niektóre przyciski.
Pomysł ten narodził się wraz z Burnout Paradise, w którym zaimplementowany był system Road Wars. Potrafił on naprawdę wciągnąć graczy. Pomyśleliśmy, że możemy odpowiednio go zmodyfikować, aby pamiętał on nasze osiągnięcia i sam rekomendował pobicie tych wyników moim znajomym. Miał on również informować nas o tym, że w sieci trwa właśnie rozgrywka z udziałem moich znajomych. Niestety granie z online z kumplami należy do rzadkości, częściej gramy z nieznajomymi. A to nie zawsze należy do przyjemności. Sam okazjonalnie gram w FPSy i wiem jak to wygląda. Kiedy ktoś dopiero zaczyna swą przygodę z grami wideo i od razu spróbuje rozgrywki sieciowej to może go ona odrzucić. Teraz możesz grać ze znajomymi dokładnie tak jak tego chcesz - we własnym tempie i w komfortowych warunkach.
Czy autolog to prawdziwa rewolucja? Przekonamy się o tym już 19 listopada, kiedy to Need for Speed Hot Pursuit pojawi się na sklepowych półkach. Platformy docelowe: PC, PlayStation 3, Xbox 360 i Wii. Przypomnijmy, że na dwa tygodnie przed premierą gry ukaże się jej wersja demonstracyjna. Gorąco zachęcamy Was do zapoznania się z naszym beta-testem najnowszego dzieła studia Criterion.
Produkt ten możecie zamówić przedpremierowo w sklepie gram.pl: