Final Fantasy XIV - sprzedaż lepsza od gry

Patryk Purczyński
2010/11/04 21:50

Pomimo lawiny krytyki, jaka spadła na MMO Final Fantasy XIV, gra sprzedała się całkiem nieźle. Twórcy liczą, że uda im się poprawić wszystko, co zostało zepsute i na nowo przyciągnąć fanów.

Final Fantasy XIV w ciągu półtora miesiąca sprzedało się w liczbie 630 tys. egzemplarzy - poinformowała firma Square Enix. Zainteresowanie rozkłada się równomiernie pomiędzy poszczególnymi rynkami. W Europie zakupiono 230 tys. sztuk gry, w Ameryce Północnej - 210 tys., a w Japonii - 190 tys. Final Fantasy XIV - sprzedaż lepsza od gry

To dobre rezultaty, zwłaszcza zważywszy na miażdżącą krytykę, jaka spadła na sieciową produkcję Square Enix po premierze. Recenzenci w większości dostrzegali w niej potencjał, jednak był on przykryty masą błędów, sprawiających, że z rozgrywki praktycznie nie dało się czerpać przyjemności. Zdając sobie sprawę z popełnionych win, wydawca postanowił dać klientom następny miesiąc darmowej gry.

Sytuację mają uratować kolejne patche. - Pospiesznie pracujemy nad zmianami - przyznaje prezes Square Enix, Yoichi Wada. - Chcemy włożyć pełnię energii w próby odzyskania zaufania. Jeśli zadowolimy naszych klientów, wrócą do nas - dodaje. Warto jednak pamiętać, że firma z Dalekiego Wschodu musi zajmować się nie tylko naprawianiem pecetowej wersji Final Fantasy XIV, ale także produkcją wydania na PS3. Ma ono zadebiutować w marcu przyszłego roku. Oby w tym przypadku obyło się bez podobnych zgrzytów.

GramTV przedstawia:

Komentarze
14
Usunięty
Usunięty
05/11/2010 22:07

Gra jest fundamentalnie skopana. Obecnie w stadium solid graphic engine alpha. Nudy, brak questów (leavequests to jak daily w innych grach i jest ich 8 na 36 godzin realnego czasu - dopiero wtedy resetuje się quest log i można je zakończyć, wykasować, wziąć nowe). Do tego zrobiona z mechaniką, także craftingu, wymyślaną chyba wyłącznie na zasadzie oryginalności na siłę. Szkoda Waszego czasu nawet na triala imho oczywiście.

Usunięty
Usunięty
05/11/2010 05:38

Kiepska taktyka, wypuszczanie gier w fazie alfa, jest jak obrzucenie kogoś łajnem, a później próbowanie załagodzenia jego negatywnej reakcji. AoC to nie wyszło i choć FF na pewno ma wiernych fanów, też mu nie wróżę.

Usunięty
Usunięty
05/11/2010 03:16

Twórcy MMO zatrzymali się w rozwoju na roku 2005. Dalej wychodzą z założenia, że na rynku nie ma giganta w postaci WoWa, więc mogą sobie pozwolić na wypuszczanie niedorobionych bet, za które zgarną kasę, a ludzie z pocałowaniem ręki będą płacić abonament. Niesamowite która to już gra z kolei wydana dokładnie w ten sam sposób, na odwal, za wcześnie, z "super patchem który wszystko naprawi".Serio, co to jest? Takie numery mogły ujść na sucho Blizzardowi 5 lat temu, ale przez ten czas gatunek rozwinął się na tyle, że ludzie wymagają nieco wyższych standardów. A twórcy biorą ich za tępaków. Ale może to się jednak kalkuluje, wyżyć ze sprzedaży pudełkowej i paru procent ktore opłaci kilka miesięcy, a potem systematycznie zamykać/mergować serwery?




Trwa Wczytywanie