8,4 miliona sprzedanych egzemplarzy - to wynik, jaki w listopadzie osiągnęła najnowsza produkcja studia Treyarch, Call of Duty: Black Ops. Jej pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych gier minionego miesiąca nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem. Podobnie zresztą, jak druga lokata Assassin's Creed: Brotherhood. Jak wylicza analityk Cowen & Company Doug Creutz, nowy CoD poprawił ubiegłoroczny wynik Modern Warfare 2 o 33 proc.
Do większych niespodzianek doszło natomiast na rynku konsol. Klienci byli łaskawsi, niż można było przypuszczać, dla Xboksa 360. Maszyna Microsoftu, według wyliczeń Bloomberga, trafiła w ciągu ostatnich 30 dni do 1,37 miliona konsumentów amerykańskich, wyprzedzając tym samym już szósty miesiąc z rzędu Wii (1,27 mln)! - To niesamowity, 68-procentowy wzrost w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym - zachwyca się Anita Frazier z NPD Group.Poprzedni miesiąc na rynku gier nie był ani trochę zaskakujący - zgodnie z oczekiwaniami karty rozdawały Call of Duty: Black Ops i Assassin's Creed: Brotherhood. Ciekawiej było w sektorze konsol.