Sposób przedstawiania fabuły w takich produkcjach, jak Half-Life czy Uncharted wpłynął na ekipę Guerrilla Games. Hermen Hulst wyznał na łamach Official PlayStation Magazine, że pierwsza z wymienionych gier zainspirowała go i jego współpracowników w takich kwestiach, jak jakość przedstawiania rozgrywki z perspektywy pierwszej osoby, różnorodność i opowiadanie historii.
O hicie Naughty Dog Hulst również wypowiadał się w samych superlatywach. - Ci goście podnieśli poprzeczkę w zakresie kreacji postaci przedstawiania fabuły. To są elementy, które i my próbujemy w takim stopniu dopracować - stwierdził. O tym, czy ekipie Guerrilla Games udało się ten cel zrealizować, będziecie się mogli przekonać już 25 lutego. Wówczas Killzone 3 zadebiutuje na PS3.Swoje zdanie na ten temat ma już Mastermind. Jego recenzję na łamach gram.pl opublikujemy najprawdopodobniej już dziś.