Crytek chce mieć w konsolach minimum 8GB RAM

Rafał Dziduch
2011/04/18 09:12

Mała ilość pamięci RAM to obecnie, zdaniem jednego z twórców Crysisa 2, największy problem konsol. W nowej generacji chce jej mieć więcej.

Tiago Sousa z firmy Crytek twierdzi, że wąskie gardło konsol, które uniemożliwia twórcom rozwiniecie skrzydeł, to wbudowana pamięć RAM. Przypomnijmy, że PS3 i Xbox 360 mają po 512Mb pamięci RAM i jeśli porównamy to do współczesnych komputerów, wniosek nasuwa się jeden - to zatrważająco mało... Crytek chce mieć w konsolach minimum 8GB RAM

Dlatego zdaniem Sousy kolejna generacja konsol powinna mieć minimum 8GB RAM. - Microsoft i Sony muszą zdecydowanie zwiększyć ilość RAM-u, którego jest po prostu za mało jak na dzisiejsze standardy i potrzeby. Z tego powodu najbardziej cierpi oczywiście grafika. Chciałbym zobaczyć w konsolach nowej generacji minimum 8GB RAM. - mówi Tiago Sousa.

Czy najwyższa pora na to, by rozpocząć już przyjmowanie zakładów? Jak dużo RAM-u będzie miała kolejna generacja konsol?

GramTV przedstawia:

Komentarze
60
Usunięty
Usunięty
20/04/2011 00:04

Intencje mają dobre ale jak na obecną chwile nierealne.

Usunięty
Usunięty
19/04/2011 22:52
Dnia 19.04.2011 o 20:07, The_Hammerburst napisał:

> > Za 2 lata nie wiadomo czy 8 GB będzie standardem w PC, a Ty chciałbyś mieć tyle > w konsoli? > > Przestań. > > Druga sprawa - skoro 6 lat temu wystarczyło włożenie do konsoli 256 MB i po dziś > dzień > > widzimy na co stać niektórych twórców jeśli chodzi o grafikę, to po co w następnej > generacji > > wpychać 30 razy więcej, skoro bez problemu wystarczy 2-4 GB i znów będą tworzyć > coraz > > piękniejsze gry na przestrzeni kilku lat. Te 4 GB więcej to są dodatkowe koszta, > a wszyscy > > wiemy, że producenci chcą tworzyć taniej, przy czym mieć większy zysk. > > > W tej chwili 4GB jest standardem w PC, za 2lata 8GB będzie na pewno. > > Kolejne 4GB w nowej gen konsol to dodatkowe koszta, ale wydluzy ich istnienie na rynku! > Gdyby obecne konsole mialy 2x wiecej pamieci, az tak by producenci nie psioczyli i konsole > na pewno by dluzje sie utrzymaly. Problem nie stanowi ilość ramu, ale to, że producenci nie optymalizują gier i nie wykorzystują potencjału sprzętu - no, bo po co się męczyć - łatwiej zrobić jedną grę i wydać na 3 platformy, a gracze niech kupią sobie nowego kompa. A crytek to jedna z tych firm, co przoduje w propagowaniu takiej postawy.

Tak sie sklada, ze tworze grę na silniku CryEngine 3 i kazdy wie, ze wycieklo repozytorium Crysisa 2.Oni mają nieźle zoptymalizowaną grę i niesamowicie dobrze ustawione materiały. Powiem Ci, że ich sceny z frameratem 30fps, zrobione przez nas na tą sama jakosc, mialyby gora 15fps. :)Silnik Cryengine oferuje bardzo wiele ulatwien i optymalizyjnych tricków oraz pelno narzedzi do profilingu czy debuggingu.Silnik troche wyprzedza swoje czasy, bo nie ma sposobnosci zawrzeć w grze wszystkie efekty, jakie on oferuje.Dlatego Crytek wzial sie za sprzedawanie licencji filmowych.

Usunięty
Usunięty
19/04/2011 20:53

w PS3 512? Nawet nie wiedziałem... No tak. To bardzo mało. Nie dziwię się ,że Wiedźmaka nie było na konsolkach :).




Trwa Wczytywanie