Pewnie większość z Was czytała już o stronie ModernWarfare3.com, a dokładniej o tym, co jest na niej zamieszczone. Activision przystąpiło do walki o prawa do tej domeny.
Pewnie większość z Was czytała już o stronie ModernWarfare3.com, a dokładniej o tym, co jest na niej zamieszczone. Activision przystąpiło do walki o prawa do tej domeny.
Strona narobiła w sieci sporo hałasu, nic więc dziwnego, że Activision postanowiło przyjrzeć się bliżej tej sprawie i odpowiednio zareagować. Firma zwróciła się do National Arbitration Forum (Narodowe Forum Arbitrażu) z żądaniem przejęcia praw do tego adresu argumentując, że treści na niej zamieszczone wpływają negatywnie na wizerunek marki Modern Warfare (swego czasu na stronie można było obejrzeć filmiki ośmieszające flagowy produkt marki Call of Duty). Dodatkowo Activision nadmienia, że właściciel stronki korzysta z materiałów z zastrzeżonymi prawami autorskimi oraz namawia odwiedzających do kupna Battlefield 3 w zamian za Modern Warfare 3 oraz ponosi z tego tytułu finansowe korzyści - zarabia na bannerach reklamowych reklamujących przedpremierowe zamówienia BF3 w sklepach Best Buy oraz Gamestop. Wystosowany przez Activison dokument ma jedenaście stron i w całości można obejrzeć go tutaj.
Co ciekawe, witryna ModernWarfare3.com zarejestrowana została... ponad dwa lata temu! Dokładnie 26 Marca 2009 - a więc na długo, zanim ujawniono jakiekolwiek informacje o MW 3. Nie wiadomo jak zakończy się spór, ale póki co Activison wydaje się wygrywać - strona najpierw przestała przekierowywać na adres Battlefielda 3, a obecnie w ogóle jest niedostępna.
Jeśli chodzi o rodzimy rynek, to Battlefield 3 nie potrzebuje takiej formy reklamy - do tej pory w naszym sklepie stosunek przedpremierowych zamówień tego tytułu w porównaniu do pre-orderów złożonych na Modern Warfare 3 wynosi... 10:1.