DICE o różnicach w multiplayerze pomiędzy pecetową i konsolową wersją Battlefield 3

Mateusz Kołodziejski
2011/07/26 19:26

Szefujący DICE Patrick Bach powiedział, że studio musiało pójść na pewne kompromisy w przypadku rozgrywki wieloosobowej na konsolach w Battlefield 3. Powodem tych trudnych decyzji była chęć zapewnienia jak najwyższej jakości produktu.

DICE o różnicach w multiplayerze pomiędzy pecetową i konsolową wersją Battlefield 3

Wywiad, którego Bach udzielił niemieckiemu GameZone potwierdza przede wszystkim to, co już wiemy. Największą różnicą pomiędzy wersją PC, a tymi dostępnymi na PlayStation 3 i Xboxa 360 jest więc maksymalna liczba graczy na jednej mapie. Dla konsol została ona zredukowana z 64 do 24 zawodników. Reszta jest mniej więcej taka sama: używamy tego samego silnika, tej samej technologii, tego samego systemu animacji, tego samego systemu oświetlenia - wylicza producent wykonawczy DICE. Podkreśla, że celem studia jest zapewnienie tak samo wysokiej jakości rozgrywki dla każdego posiadacza Battlefield 3, bez względu na platformę.

Wbrew niektórym opiniom programiści nie poszli na łatwiznę w przypadku kodu przeznaczonego na konsole. Patrick Bach w następujący sposób wspomina prace nad tą wersją: Próbowaliśmy zwiększyć liczbę graczy, ale żeby tego dokonać musieliśmy obniżyć jakość grafiki, ograniczyć zniszczalność otoczenia, a czasami również wielkość map. Wszystko jest kompromisem i sprowadza się do pytania: z czego rezygnujesz? Przedstawiciel DICE zaznacza jednocześnie, że liczba graczy nie przekłada się bezpośrednio na doświadczenia płynące ze wspólnej rywalizacji, stąd też decyzje podjęte przez jego zespół są słuszne.

GramTV przedstawia:

Pozostaje jeszcze jedna istotna kwestia - skoro na mapie biega mniejsza liczba żołnierzy, to również jej obszar powinien zostać zredukowany. I tak stanie się w istocie. Kiedy mówimy, że są one (mapy) mniejsze, nie oznacza to, że zmniejszyliśmy je o połowę - tłumaczy Bach. I dodaje: Ale chcieliśmy zrobić je bardziej kompaktowymi, aby zachować dynamikę akcji. Sytuacja jest zbliżona do tej z Battlefield: Bad Company 2, gdzie mapy na konsolach nie były wcale małe. W zasadzie nawet na konsolach były one ogromne.

Ostatecznego porównania Battlefield 3 na wszystkich platformach dokonamy my, gracze. Rozpoczynamy 25 października.

  • Zamów Battlefield 3 - Edycja Limitowana na PC
  • Zamów Battlefield 3 - Edycja Limitowana na X360
  • Zamów Battlefield 3 - Edycja Limitowana na PS3
Komentarze
22
Usunięty
Usunięty
05/08/2011 05:01
Dnia 27.07.2011 o 10:23, wide napisał:

> wersje alpha: "to tylko alpha, w finalnej bedzie 10x lepiej" > wersja beta: "to tylko beta, do premiery wszystko zmienia" > po premierze: "to tylko... zaraz zaraz" wersje alpha: "to tylko alpha, w finalnej bedzie 10x lepiej" wersja beta: "to tylko beta, do premiery wszystko zmienia" po premierze: "to tylko... zaraz zaraz.... dawać DLC i to migiem !!!" Mi OSOBIŚCIE wielkość map w BC2 wystarczała. I dlatego bardzo nie lubiłem grać w Heay Metal, bo była za duża jak dla 24 graczy. No a jak był mus zapierd**** na piechotę z bazy bo czołgi i quady "porozkradali" to się wycieczka dłużyła :) Fajnie że Panowie z DICE myślą o wszystkich platformach. Nikt nie powinien czuć się pokrzywdzony. Tym bardziej że masz wybór: kup albo na PC albo na konsolę nikt cię nie zmusza do jednego systemu jak w przypadku BC1.

mapy w bc2 są malutkie ;p standardy battlefieldowe to mapy 5-6 razy większe od atakamy (atakamy razem z terenem na który nie możesz wejść)

Usunięty
Usunięty
27/07/2011 10:58
Dnia 26.07.2011 o 22:56, mronoth napisał:

wersje alpha: "to tylko alpha, w finalnej bedzie 10x lepiej" wersja beta: "to tylko beta, do premiery wszystko zmienia" po premierze: "to tylko... zaraz zaraz"

Hmmm, Wiedźmin 2 anyone? :)

Usunięty
Usunięty
27/07/2011 10:23
Dnia 26.07.2011 o 22:56, mronoth napisał:

wersje alpha: "to tylko alpha, w finalnej bedzie 10x lepiej" wersja beta: "to tylko beta, do premiery wszystko zmienia" po premierze: "to tylko... zaraz zaraz"

wersje alpha: "to tylko alpha, w finalnej bedzie 10x lepiej"wersja beta: "to tylko beta, do premiery wszystko zmienia"po premierze: "to tylko... zaraz zaraz.... dawać DLC i to migiem !!!"Mi OSOBIŚCIE wielkość map w BC2 wystarczała. I dlatego bardzo nie lubiłem grać w Heay Metal, bo była za duża jak dla 24 graczy. No a jak był mus zapierd**** na piechotę z bazy bo czołgi i quady "porozkradali" to się wycieczka dłużyła :)Fajnie że Panowie z DICE myślą o wszystkich platformach. Nikt nie powinien czuć się pokrzywdzony. Tym bardziej że masz wybór: kup albo na PC albo na konsolę nikt cię nie zmusza do jednego systemu jak w przypadku BC1.




Trwa Wczytywanie