Firma badawcza DFC Intelligence szacuje, że w 2016 roku przychód na globalnym rynku gier wideo wyniesie 81 miliardów dolarów. To o blisko 20 miliardów więcej niż w roku 2010.
Firma badawcza DFC Intelligence szacuje, że w 2016 roku przychód na globalnym rynku gier wideo wyniesie 81 miliardów dolarów. To o blisko 20 miliardów więcej niż w roku 2010.
Szacunki mówią też o tym, że w 2016 roku przychód ma całym świecie wyniesie 81 miliardów dolarów, w porównaniu do "zaledwie" 66 miliardów dolarów w roku 2010. Trzeba jednak dodać, że te dane obejmują w zasadzie całą branżę, a więc również gry na urządzenia mobilne, telefony komórkowe czy tablety, które coraz śmielej poczynają sobie w wojnie o portfel klienta.
Sprzedaż tradycyjna ma, zdaniem specjalistów, generować z roku na rok coraz mniejsze przychody, spadając w roku 2016 do 43 miliardów dolarów. Tymczasem wzrost czeka usługi online. W latach 2010 - 2016 przychód dla tego segmentu ma zwiększyć się z 19,3 do 37,9 miliarda dolarów.
Czy oznacza to, że kiedyś całkowicie przestaniemy kupować gry w pudełkach?