- Zespół zajmujący się marketingiem postanowił zmienić nazwę z Rainbow Six na Rainbow 6 po tym, jak powstało nowe logo
- Twórcy kładą nacisk na fabułę
- Postacie mają być wyraziste, według producentów w Rainbow Six: Vegas 2 były one szybko zapominane
- Opowieść ma być wiarygodna, znacząca i poruszająca współczesne problemy związane z zagrożeniem bezpieczeństwa mieszkańców Stanów Zjednoczonych
- Twórcy zapewniają, że umiejscowienie nie będzie nudne czy konwencjonalne tylko z uwagi na fakt, że akcja toczy się w USA. Niektóre misje (ok. 20 proc.) będą się zresztą toczyły poza granicami Stanów (Cieśnina Beringa, gruziński port Poti nad Morzem Czarnym). Pozostała część gry osadzona jest w bardziej klasycznych rejonach: Pebble Beach, Kalifornia czy Nowy Jork
- Przeciwnicy są inspirowani grupami paramilitarnymi, politycznymi radykałami, byłymi członkami armii, którzy wrócili do swych domów i towarzyszy im poczucie zapomnienia. Wróg zwie się True Patriots (pol. Prawdziwi Patrioci), a ich przywódcą jest "Tredway". Jego celem jest obalenie rządu, bardziej dalekosiężne plany dotyczą natomiast doprowadzenia do upadku korporacyjnej Ameryki. Tredway jest gotów umrzeć za sprawę.
- Głównym celem ataków mają być siedziba rządu i budynki instytucji finansowych
- Tytułowi Patrioci to na co dzień typowi obywatele USA, ubierają się i zachowują tak samo jak pozostali. Atakują, gdy nadarzy się stosowna okazja, a po wszystkim wracają do codziennego życia
- Gracz otrzyma szansę wskoczenia w buty jednego z Prawdziwych Patriotów, nie będzie wyłącznie grał jako członek oddziału Tęczy
- Twórcom zależy, by walka była intuicyjna
- Postacie mają być wyposażone w różne animacje. Będą się one wyświetlać zależnie od części ciała, która przyjęła strzał. Wpływ na reakcję będzie miał także rodzaj broni, z której pocisk został wystrzelony
- Gra ma przedstawić szerszy kontekst wydarzeń, tłumacząc tym samym powody, dla których Prawdziwi Patrioci posuwają się do tak drastycznych działań
- Team Rainbow ma za sobą radykalną transformację. Pojawią się nowe dyrektywy operacyjne, gdyż starsze metody działań antyterrorystów nie są już tak skuteczne. Motorem napędowym zmian jest lider zespołu Zulu, James Wolfe, były członek Navy SEAL. Za wszelką cenę chce się rozprawić z Prawdziwymi Patriotami i jest gotów do wielu nieetycznych posunięć, by dopaść ich lidera
- Gracz będzie mógł wybrać między bezkompromisowym podejściem Wolfe'a a inną taktyką
- Użytkownicy będą zmuszeni do podejmowania trudnych decyzji moralnych
- Nie obejdzie się bez nowego systemu sterowania - gracz jednym przyciskiem wybierze taktykę dla swojego zespołu, a inteligentny interfejs, na podstawie aktualnej sytuacji (położenie wrogów, co aktualnie robią) określi działania członków drużyny. Gra będzie zawierała także bardziej zaawansowany system komend
- Członkowie zespołu mają reagować mądrze, kryjąc się przed ostrzałem i obierając najdogodniejszy cel
- Usprawniona zostanie sztuczna inteligencja przeciwnika, będzie też kilka archetypów SI (jeden z nich pozwoli na podejmowanie błędnych decyzji)
- Pojawi się tryb skanowania, służący do wykrywania zagrożeń (w tym broni palnej, podświetlanej na żółto)
- Przeciwnicy mogą się potykać i upadać, próbując zmienić osłonę i zająć nową pozycję
- Najtwardsi przeciwnicy mają sztuczną inteligencję na równie wysokim poziomie, co członkowie oddziału Tęczy
- Twórcy planują stworzyć dostępną do wglądu dla wszystkich tablicę wyników, na której wyświetlane będą rezultaty graczy (sugeruje to, że nawet w trybie kampanii konieczne będzie nieustanne połączenie z siecią - dop. red.)
Rainbow 6: Patriots ogłoszono na początku listopada. Gra zmierza na platformy PC, PS3 i X360, a jej premiera przewidziana jest na rok 2013. Twórcy nie kryją, że chętnie przywdzialiby koronę króla FPS-ów.