Artykuł: Tydzień ze Star Wars: The Old Republic - Scenariusz
Podczas gdy serwery wypełniają się ludźmi (early access ruszył już dziś), my skupimy się nad tym, co w SWTOR ma być najważniejszego – na narracji i systemie questów. Bioware Austin poświęciło nieprawdopodobny nakład sił na to, by gra była interesująca fabularnie i by nawet najbardziej wymagający fani Gwiezdnych Wojen znaleźli w niej coś dla siebie.
Gdyby jedna osoba miała pisać osiem scenariuszy, po jednym dla każdej z ośmiu klas w grze, to zajęłoby jej to, bagatelka, 60 lat. 250 tysięcy linijek tekstu, hektolitry kawy i nieprzespane noce złożyły się na największą historię ze świata Gwiezdnych Wojen w historii. A pisanie opowieści ze świata Gwiezdnych Wojen to wyzwanie podwójne – po pierwsze muszą się one bronić same, po drugie muszą być epickimi historiami pasujacymi do realiów w których się toczą. Dodajmy też, że mówimy o MMO, więc zadań w których weźmie udział gracz nie może być kilkanaście, czy nawet kilkadziesiąt – ich muszą być setki. I nie mogą być to kolejne kalki opowieści o Luke'u, Lei czy Vaderze.