Lokowanie produktu w nowym MMO Blizzarda?

Patryk Purczyński
2012/01/23 12:27

Nowa oferta pracy wskazuje, że w świecie powstającej od kilku lat masówki Blizzarda mogą pojawić się produkty znanych nam z rzeczywistości marek.

Lokowanie produktu w nowym MMO Blizzarda?

Blizzard poszukuje osoby odpowiedzialnej za rozwój marki. Z ogłoszenia wynika, że dołączyłaby ona do ekipy stojącej za "MMO nowej generacji", którego nazwa kodowa brzmi Titan. Jednym z obowiązków nowo zatrudnionego byłaby "praca ze znaczącymi markami konsumenckimi mająca na celu uwydatnianie lokowania produktu i licencjonowania wewnątrz świata MMO nowej generacji powstającego w Blizzard Entertainment, co poprawiałoby doznania płynące z rozgrywki".

Wygląda więc na to, że gracze odnajdą w świecie Titana produkty znanych z codziennego życia firm. Powyższe ogłoszenie może ponadto sugerować, że Blizzard rezygnuje z uniwersum fantasy na rzecz świata współczesnego lub osadzonego w niedalekiej przyszłości. Są to jednak wyłącznie spekulacje. Przedstawiciele firmy do tej pory przyznali jedynie, że Titan będzie zupełnie inną grą niż World of Warcraft.

GramTV przedstawia:

Kiedy poznamy nowe MMO Blizzarda nieco bliżej? Według ostatnich doniesień, stanie się to nieprędko.

Komentarze
42
Usunięty
Usunięty
24/01/2012 15:57
Dnia 24.01.2012 o 10:22, hans_olo napisał:

/.../

Ale to nie mają być reklamy per se. Jeżeli występuje reklama, która wymaga Twojej pełnej uwagi, to jedno. Ale jeżeli miejsca, w których pojawiały by się fikcyjne marki są zastępowane prawdziwymi, to gdzie w tym szkoda? W danym miejscu contentu i tak będzie element "reklamowy" - bilboard, czy coś podobnego.

Usunięty
Usunięty
24/01/2012 15:57
Dnia 24.01.2012 o 10:22, hans_olo napisał:

/.../

Ale to nie mają być reklamy per se. Jeżeli występuje reklama, która wymaga Twojej pełnej uwagi, to jedno. Ale jeżeli miejsca, w których pojawiały by się fikcyjne marki są zastępowane prawdziwymi, to gdzie w tym szkoda? W danym miejscu contentu i tak będzie element "reklamowy" - bilboard, czy coś podobnego.

hans_olo
Gramowicz
24/01/2012 10:22
Dnia 24.01.2012 o 07:58, akodo_ryu napisał:

Nie bardzo rozumiem, czemu ludziom przeszkadza, że zamiast wymyślonych marek w grach będą pojawiać się realnie istniejące. Szczególnie jeżeli świat jest realistyczny. Np. w IMO w GTA zamiana wszystkich fałszywych reklam na faktycznie istniejące marki zdecydowanie poprawiła by klimat. Przecież to nie będą pop-upy jakieś. Inna sprawa, że na chwilę obecną nie wiadomo jaki model marketingowy planują dla Titana. Jeżeli mnie pamięć nie myli, to chodzą pogłoski, że gra ma być F2P lub B2P, a w takim układzie reklamy byłyby tylko dodatkowym sposobem na zapewnienie stabilności i stałego źródła przychodu dla gry.

Mi tam nic nie przeszkadza, bo w MMO nie gram. Stwierdzam jedynie fakty. Nie ma ich wiele, bo nie wiadomo, czy produkty będą reklamowane za kasę, ale raczej tak. Nie wiadomo, jaka będzie cena gry dla klienta końcowego. Ilu by zapłaciło za Canal+, gdyby były w nim reklamy? Ludzie mają prawo włączać bulwersa i nikt im go nie odbierze.




Trwa Wczytywanie