Sony ma patent na technologię podobną do tej z Wii U od 2010 roku

Rafał Dziduch
2012/02/05 18:08

Specjalny kontroler, który pozwala śledzić rozgrywkę również na telewizorze? Znamy to z Wii U i wciąż czekamy, jak sprawdzi się w praktyce. Tymczasem Sony już wcześniej zarejestrowało patent na podobną technologię.

Sony ma patent na technologię podobną do tej z Wii U od 2010 roku

Amerykańskie prawo patentowe jest zagmatwane i pewnie nigdy nie przestanie nas zadziwiać. Przeszukując bazy patentowe zachodni dziennikarze dotarli do zapisów dotyczących prototypu urządzenia Position-depending gaming, 3-D controller, and handheld as a remote. Patent zarejestrowała w 2010 roku firma Sony i nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że Nintendo w 2011 roku zaprezentowało światu konsolę Wii U.

Wspomniane urządzenie przypomina bowiem tablet, działający razem konsolą. Pozwalać ma również na obsługę rozszerzonej rzeczywistości i obraz 3D. Innymi słowy przy pomocy Position-depending gaming, 3-D controller, and handheld as a remote dałoby się grać niezależnie i na telewizorze, i na tablecie.

Przyznacie, że w zasadzie właśnie tym zaskoczyło wszystkich Nintendo prezentując Wii U. Pozostaje zatem pytanie: dlaczego Sony, którego inżynierowie opracowywali podobną technologię, nie starało się jej wprowadzić? I inne, być może ważniejsze: czy w przyszłości, jeśli na rynku pojawi się już Wii U, pomiędzy korporacjami nie dojdzie do patentowych przepychanek? W każdym razie przyszłość wygląda całkiem ciekawie. Szczegółowe informacje na temat działania Position-depending gaming, 3-D controller, and handheld as a remote znajdziecie w tym miejscu.

GramTV przedstawia:

Komentarze
20
Usunięty
Usunięty
13/02/2012 21:15
Dnia 09.02.2012 o 21:15, SERGYO napisał:

Oczywiście. Zgadzam się z tobą, tyle że o ile się orientuję to tu chyba mowa była o tym że SONY jest pewne swego - czyli Nintendo łamie patent wiec niewiem jak to sie dalej potoczy =] W sumie to co za różnica, poczekamy zobaczymy.

Podobny casus był z Wii motami. Po premierze Wii pojawiły się filmiki, które miały pokazywać działanie nienazwanego jeszcze wtedy Mova jeszcze przed ogłoszeniem Wii. Jak wiemy skończyło się tak, że PS3 dostało ten kontroler ruchowy wiele lat później. Zoabczymy jak to będzie w tym przypadku.

Usunięty
Usunięty
09/02/2012 21:44

Ja jestem tylko ciekawy co jest takiego twórczego na tych obrazkach. Za mądre dla mnie :F

Usunięty
Usunięty
09/02/2012 21:15
Dnia 08.02.2012 o 16:57, Namaru napisał:

> > LionelPL chwilunia - wielkiie N pokazało już to technologię, Sony tylko informuje, > że > > tylko ją ma od 2010. Jedyna firma, która może się tu przejechać to Sony (i dobrze). > > > Chyba niewiele wiesz na temat prawa i wynikających z niego implikacji. Nie będe wyjaśniał > tego prawa, ale w sumie po krótce można tak: Wynalazłeś sposób seryjnego/taśmowego , > szybkiego i skutecznego wiązania Grafenu na skalę przemysłową. Za pewien okres czasu > ktoś ogłasza światu, że wynalazł wspaniały procesor, ogniwo, co kolwiek chcesz i do prosukcji > jest konieczna Twoja metoda. Jeśli masz patent to on łamie prawo bo bez Twojej zgody > bądź licencji nie wolno mu tego robić. Ale jeśli opracuje własną metodę to nic Ci do tego i guzik dostaniesz. Jeśli rozwiązanie Nin będzie działać na innej zasadzie to i tak SONY nic z tym nie zrobi. Zresztą jeśli Nina udowodni, że wcześniej opracowała taki rozwiązanie to też SONY nic nie zyska.

Oczywiście. Zgadzam się z tobą, tyle że o ile się orientuję to tu chyba mowa była o tym że SONY jest pewne swego - czyli Nintendo łamie patent wiec niewiem jak to sie dalej potoczy =]W sumie to co za różnica, poczekamy zobaczymy.




Trwa Wczytywanie