Wielu ludzi nie może się już doczekać, aż wpadnie w ich ręce nowa generacja konsol, ale czy rzeczywiście są one potrzebne do szczęścia już teraz?
Wielu ludzi nie może się już doczekać, aż wpadnie w ich ręce nowa generacja konsol, ale czy rzeczywiście są one potrzebne do szczęścia już teraz?
Twórca Heavy Rain, David Cage, nie jest nastawiony zbyt entuzjastycznie do sprzętu nowej generacji. W wywiadzie dla Develop Online, zapytany, co chciałby zobaczyć, udzielił zaskakującej odpowiedzi:
- Cóż, sporo inwestujemy w nowe technologie. Nasza firma skupia się na wykorzystywaniu wielu narzędzi, zatrudniamy obecnie około 40 inżynierów. Jeśli jednak mam być szczery, nie jestem tym specjalnie zainteresowany ani nie czekam na konsole nowej generacji. Gdybyśmy mogli wykorzystywać PlayStation 3 przez następne pięć lat, byłoby to dla mnie w porządku.
Sądzę, że głównym wyzwaniem jest kreatywność, nie strona techniczna. Czy są rzeczy, których nie mogę w praktyce zrobić na PS3? Szczerze, nie ma. Ograniczenia wynikają raczej z pomysłów, jakie mamy. Jeśli spojrzysz wstecz, zobaczysz, że technologia wyewoluowała dużo szybciej niż idee, na których się opieramy. Jako przedsiębiorstwo, tworzyliśmy takie same gry od pięćdziesięciu lat (zapewne chodziło o 15 lat, jednak w materiale źródłowym wyraźnie napisane jest "fifty" - dop. red.), mimo zmian platform.
Czego zatem oczekuję od następnej generacji sprzętu? Wiecie, tego, co zawsze. Więcej możliwości, tekstur o wyższej rozdzielczości, większej mocy obliczeniowej i tak dalej. Wow. To jest świetne i takie ekscytujące - dodaje.
Z jednej strony trudno nie zgodzić się z tym, że grywalność nie musi zależeć od hiperrealistycznej grafiki czy możliwości wygenerowania tysięcy postaci na ekranie, z drugiej - ciężko wyobrazić sobie zatrzymanie się na przykład na etapie dwuwymiarowych gier. A czy Wy czekacie z niecierpliwością na nową generację konsol?