Szef inXile i twórca Wasteland 2, Brian Fargo, nie wydaje się być zainteresowany stworzeniem nowego, rozwodnionego RPG pełnego romansów i śladowych ilości akcji.
Szef inXile i twórca Wasteland 2, Brian Fargo, nie wydaje się być zainteresowany stworzeniem nowego, rozwodnionego RPG pełnego romansów i śladowych ilości akcji.
- Gracze są sfrustrowani widząc, w jakim kierunku zmierza ten gatunek - powiedział Fargo podczas rozmowy z Game Informerem. - Konsola zapewnia zupełnie inne doświadczenia i uważam, że włożono sporo wysiłku, by wszystko było coraz głupsze. Jeśli chodzi o PC, nie widzę, żeby tam specjalnie starano się robić coraz głupsze rzeczy. Odbiorcy lubią być traktowani jak inteligentni ludzie i zawsze próbowałem w ten sposób podchodzić do zagadnienia.
Fargo powiedział, że odbiorcy jego wcześniejszych gier okazali się mądrzejsi niż zakładał, chociaż byli młodsi niż obecni fani. Grupa graczy mająca już swoje lata jest dość zmęczona tym, że nie dostaje takich gier, jakich oczekuje.
- Myślę, że ludzie mają dość przeróbek. Sytuacji, w której jakiś klasyczny tytuł zostaje zmieniony. Który staje się strzelanką z perspektywy pierwszej osoby, choć początkowo był grą taktyczną. Gracze bardzo często powtarzają, że tego nie chcą - zauważa Fargo. - We wcześniejszych produkcjach było coś, co kochali i chcą tego z powrotem. Nie chcą, żeby to przerabiano w jakikolwiek sposób.
Deweloper powiedział także, że nie zwraca większej uwagi na to, jak wyglądają współczesne RPG, ponieważ jego celem nie jest przyciąganie jak największej ilości fanów, ale zadowolenie staroszkolnych graczy, którzy chcą tego, na czym on sam zna się najlepiej. Słyszy głosy krytyki pod adresem współczesnych trendów i bierze je pod uwagę.
- Słyszałem wiele negatywnych opinii na temat skupiania się na relacjach między postaciami. Myślę, że to jest coś, co stało się teraz bardziej popularne, ale kiedyś takie nie było, i dlatego gracze reagują negatywnie na koncentrowanie się na związkach - zauważa. - Można opisać na wiele sposobów, co to znaczy, ale moi odbiorcy mówią "nie rób tego".
Wasteland 2 wyjdzie w październiku na PC po tym, jak udało się zebrać fundusze w wysokości 3 milionów dolarów na sequel klasyka z 1989 roku.