From Software ma problemy z portowaniem Dark Souls na PC

Patryk Purczyński
2012/06/07 09:57

Dark Souls: Prepare to Die Edition to pierwsza produkcja From Software na PC. Twórcy sądzili, że portowanie gry z konsoli pójdzie jak po maśle, ale okazuje się, że brakuje im doświadczenia.

From Software ma problemy z portowaniem Dark Souls na PC

- Przeżywamy trudny okres z uwagi na brak doświadczenia i wiedzy w zakresie portowania gier na PC - nie kryje Daisuke Uchiyama w rozmowie z dziennikarzami Eurogamera. Czyżby tworzenie komputerowej wersji Dark Souls okazało się nie najlepszym pomysłem? - Sądziliśmy, że to będzie bułka z masłem, ale tak nie jest. W Japonii rynek gier komputerowych jest bardzo mały i nie braliśmy go pod uwagę. To główna przyczyna, dla której do tej pory nie pojawiliśmy się na pecetach - wyjaśnia.

Sporym problemem Dark Souls już w wydaniu konsolowym była szybkość wyświetlania klatek. Okazuje się, że w przypadku wersji PC niewiele da się w tej kwestii zrobić. - Bardzo przepraszamy za te problemy na konsolach. Jeśli chodzi o wydanie pecetowe, odpowiedź brzmi: nie, nie będziemy ich naprawiać. Chcemy, by wersja na PC pojawiła się tak szybko, jak to tylko możliwe. To bezpośredni port z wersji konsolowej. Nie byliśmy w stanie zrobić żadnej optymalizacji dla PC - zdradza Uchiyama.

- Zamiast tego, położyliśmy nacisk na dodanie nowej zawartości, zarówno dla nowych graczy, jak i tych, którzy posiadają oryginał. Uzyskanie dostępu do niej jest nieco skomplikowane. W zależności od tego, w jakim momencie scenariusza jesteś, może się różnić stopniem zintegrowania. Jest pewien punkt, który musisz osiągnąć, by uzyskać nową zawartość. Ona nie znajdzie się w grze od samego początku - pojawi się dopiero w drugiej połowie kampanii - tłumaczy przedstawiciel From Software.

GramTV przedstawia:

Studio nie ma ponadto w planach portowania Dark Souls na inne platformy. - Jesteśmy w pełni skoncentrowani na wykończeniu wersji PC i DLC. Nie mieliśmy żadnych dyskusji na temat przyszłości od czasu rozpoczęcia tych prac. Jeśli chodzi o Wii U czy Vitę, to są specyficzne platformy, dlatego gdybyśmy mieli zrobić grę z myślą o nich, to musiałaby być stworzona od nowa, a nie portowana z Xboksa 360 czy PS3 - ucina Uchiyama.

Dark Souls: Prepare to Die Edition ma wyznaczony termin wydania na 24 sierpnia. W świetle przedstawionych tu problemów nie można jednak wykluczyć przełożenia premiery na późniejszą datę.

Komentarze
29
Usunięty
Usunięty
08/06/2012 11:03

Brawo za szczerość. Bardzo liczę na DS na PC choć muszę przyznać, że słowa pana Uchiyamy trochę mnie przestraszyły. Ale liczę, że to raczej typowa japońska skromność i finalnie konwersja nie będzie wcale tak mizerna jak zapowiadają twórcy.

Vojtas
Gramowicz
07/06/2012 18:13

>> Dało się odświeżyć wieśka 2 na konsole, również po dłuższym czasie od premiery,>> to da się zrobić podobnie z Dark Souls,

Dnia 07.06.2012 o 11:39, Henrar napisał:

Dwie różne sprawy. Z W2 wystarczyło dokonać cięć w grafice i gra była praktyczniegotowa (a i interfejs był idealnie pod pada ustawiony).

Grafika to tylko jeden z wielu aspektów, nad którymi pracowano w CDPR. To nie była wyłącznie kwestia niższej jakości tekstur, wyłączenia niektórych efektów, odchudzenia modeli, ale również przeprojektowania poziomów w niektórych miejscach. W wersji XB zostało dodanych więcej bram i tym podobnych hubów, bo konsola po prostu nie wyrabiała. Interfejs i tak został przeprojektowany, zmieniono również nieco system lokowania celu w czasie walki i pracę kamer. Krótko mówiąc konwersja W2 na konsole to była naprawdę kupa roboty. Dzięki temu gra niemal zawsze trzyma stabilne 30 kl/s, choć czasem są spadki do 25-20 kl/s (np. w czasie walki z kejranem). Okazjonalnie występuje efekt wczytywania tekstur z pewnym opóźnieniem.

Dnia 07.06.2012 o 11:39, Henrar napisał:

W dodatku z tego co pamiętam CDP miało zapewnioną pomoc od Microsoftu.

Tak, mieli. Tak czy siak wypuszczanie gry w takim stanie to kuszenie losu, wręcz prośba o finansową klapę.

Dnia 07.06.2012 o 11:39, Henrar napisał:

A tutaj From Software nie ma ani pomocy ani ułatwionego zadania (idealnie musieliby cały silnik przerobić, dołożyć tekstury w wysokiej rozdzielczości, itp) czy przerobić całe sterowanie i interfejs (z pada na klawiaturę).

No musieliby przypuszczalnie zrobić to samo co CDPR, tylko w drugą stronę - krótko mówiąc dużo pracy.

Usunięty
Usunięty
07/06/2012 18:06

Principes & Geeko wybaczcie ale ja nie zamierzam kupować gry która od strony technicznej będzie istnym gniotem a twórcy widocznie mają to w 4 literach. 8800GT to za duże wymagania min. na grę z tak średniawą oprawą prędzej spodziewałem się 7600 GT czy coś w tym rodzaju. A zasada mi dobrze działa więc problem nie istnieje to tylko ostatni kretyn może coś takiego wymyślić np. z RAGE ja nie mam problemów ale nawet ja muszę przyznać że gra ma wujową optymalizację. I tak samo jest z resztą gier które podałem za przykłady. Co do tektów na temat samego 8800GT no cóż high end to nie jest ale kompletny low end też nie skoro większość gier nawet tych nowych idzie odpalić z nim spokojnie na high detalach. A tutaj sugerowany jako low end do gry która straszy oprawą z R6V i w dodatku jeszcze gorszą optymalizacją.




Trwa Wczytywanie