Dark Souls: Prepare to Die Edition to pierwsza produkcja From Software na PC. Twórcy sądzili, że portowanie gry z konsoli pójdzie jak po maśle, ale okazuje się, że brakuje im doświadczenia.
Dark Souls: Prepare to Die Edition to pierwsza produkcja From Software na PC. Twórcy sądzili, że portowanie gry z konsoli pójdzie jak po maśle, ale okazuje się, że brakuje im doświadczenia.
Sporym problemem Dark Souls już w wydaniu konsolowym była szybkość wyświetlania klatek. Okazuje się, że w przypadku wersji PC niewiele da się w tej kwestii zrobić. - Bardzo przepraszamy za te problemy na konsolach. Jeśli chodzi o wydanie pecetowe, odpowiedź brzmi: nie, nie będziemy ich naprawiać. Chcemy, by wersja na PC pojawiła się tak szybko, jak to tylko możliwe. To bezpośredni port z wersji konsolowej. Nie byliśmy w stanie zrobić żadnej optymalizacji dla PC - zdradza Uchiyama.
- Zamiast tego, położyliśmy nacisk na dodanie nowej zawartości, zarówno dla nowych graczy, jak i tych, którzy posiadają oryginał. Uzyskanie dostępu do niej jest nieco skomplikowane. W zależności od tego, w jakim momencie scenariusza jesteś, może się różnić stopniem zintegrowania. Jest pewien punkt, który musisz osiągnąć, by uzyskać nową zawartość. Ona nie znajdzie się w grze od samego początku - pojawi się dopiero w drugiej połowie kampanii - tłumaczy przedstawiciel From Software.
Studio nie ma ponadto w planach portowania Dark Souls na inne platformy. - Jesteśmy w pełni skoncentrowani na wykończeniu wersji PC i DLC. Nie mieliśmy żadnych dyskusji na temat przyszłości od czasu rozpoczęcia tych prac. Jeśli chodzi o Wii U czy Vitę, to są specyficzne platformy, dlatego gdybyśmy mieli zrobić grę z myślą o nich, to musiałaby być stworzona od nowa, a nie portowana z Xboksa 360 czy PS3 - ucina Uchiyama.
Dark Souls: Prepare to Die Edition ma wyznaczony termin wydania na 24 sierpnia. W świetle przedstawionych tu problemów nie można jednak wykluczyć przełożenia premiery na późniejszą datę.