Warren Spector, twórca Deus Exa, powiedział, że to od graczy powinno zależeć, w jaki sposób uporają się z zadaniem w wirtualnym świecie, jeśli mają konkretny problem do rozwiązania i zestaw narzędzi, zamiast podążać wytyczoną ścieżką.
Warren Spector, twórca Deus Exa, powiedział, że to od graczy powinno zależeć, w jaki sposób uporają się z zadaniem w wirtualnym świecie, jeśli mają konkretny problem do rozwiązania i zestaw narzędzi, zamiast podążać wytyczoną ścieżką.
Spector uważa, że decyzje gracza i jego styl rozgrywki powinny mieć znaczenie, i że gry nie powinny polegać na tym, by znaleźć jedyne możliwe rozwiązanie, jakie przewidzieli twórcy. Taką filozofię stosował w swoich wcześniejszych RPG-ach, i tak będzie w jego kolejnej grze, Epic Mickey 2, która zadebiutuje w listopadzie na PC, PS3, Xboksie 360, Maku i Wii.
- Wiele gier polega na tym, by próbować odgadnąć zamysł projektanta – powiedział Spector podczas rozmowy z OPM UK. – Projektant tworzy skomplikowaną zagadkę, a Wy musicie próbować ją rozwiązać w jedyny słuszny sposób, na jaki ów projektant Wam pozwala. Ja takich gier nie tworzę. W moich tytułach oferuję graczom problemy do rozwiązania. W Epic Mickey ciągle musicie dokonywać wyborów. Tylko wy decydujecie o tym, co jest ważne. Nie chodzi o to, jaki ja jestem sprytny i kreatywny, lecz o to, jak sprytni i pomysłowi jesteście Wy.