Arkane Studios: strzelanki nie powinny przechodzić się same

Małgorzata Trzyna
2012/07/26 20:09
8
0

Przedstawiciel Arkane Studios, Harvey Smith, powiedział, że Dishonored specjalnie jest zaprojektowane tak, by gracz miał jak najwięcej swobody. Gra nie będzie przypominać innych FPS-ów, liniowych i silnie oskryptowanych.

Arkane Studios: strzelanki nie powinny przechodzić się same

W wielu grach, w których główną rolę odgrywa fabuła, nie mamy zbyt wielkiego wyboru, jak wybrnąć z danej sytuacji. W Dishonored tylko od gracza będzie zależało, jakie decyzje moralne podejmie.

Podczas rozmowy z GamesIndustry Smith powiedział, że zarówno on sam, jak i współpracujący z nim drugi dyrektor kreatywny, Rafael Colantionio, uwielbiają takie gry, jak Underworld, BioShock, Deus Ex, Dark Messiah i Far Cry 2, które polegają na czymś więcej niż tylko strzelaniu.

- To nie są pierwszoosobowe strzelanki; są to gry z perspektywy pierwszej osoby z pewną głębią – powiedział Smith. – Pierwszoosobowe gry akcji są bardzo wciągające; widzisz je z własnej perspektywy, łączą one symulację, skradanie się i opowieść.

GramTV przedstawia:

- Chodzi tylko o wolność gracza. Nigdy nie chcieliśmy robić liniowej gry, gdzie zaczynasz na początku wąskiego kanionu i nie możesz zboczyć na lewo ani na prawo. Widzisz mnóstwo pięknych scenerii, ale zawsze docierasz do końca. Nigdy nie chcieliśmy stworzyć takiego tytułu. Chcemy stworzyć grę, w której możesz przejść za budynek, wyjść na dach, pływać w rzece, przejść przez odpływ kanalizacyjny i wyjść stamtąd z rybą.

Chociaż w przemyśle jest miejsce zarówno na silnie oskryptowane gry, jak i na tytuły, w których liczy się pomysłowość gracza, Smith nie jest zwolennikiem tego pierwszego typu. Nie podobają mu się takie pozycje, które przechodzą się same.

- Podobają nam się gry, które są zaprojektowane w taki sposób, jak systemy – dodał. – Nie są po prostu galerią strzelniczą z oskryptowanymi rzeczami, które pojawiają się przed graczem. Naszym prawdziwym celem w Dishonored jest oddanie graczowi takiej kontroli, by mógł wykorzystać swoją kreatywność. Wymaga to więcej wysiłku z jego strony, gdyż te gry nie przechodzą się same.

Premiera Dishonored na PC, PS3 i Xbox 360 planowana jest na październik 2012.

Komentarze
8
Usunięty
Usunięty
27/07/2012 11:57

Wiekszosc graczy woli jak gra sie sama przechodzi. Gubia sie jak dostaja mozliwosc wyboru, a nie daj Boze jak trzeba samemu cos wykombinowac. Fajnie ze Dishonored bedzie dawalo wiecej wolnosci w czasie gry, ale z tego co widzialem to nie zapowiada sie mega hicior. Byc moze kiedys sie gra zainteresuje, ale nie wczesniej niz po zagraniu w jakies demo.

Usunięty
Usunięty
27/07/2012 05:19

Coś za coś. Gry oskryptowane są z reguły bardziej efekciarskie i po prostu ciekawsze (za pierwszym razem). Bo szczerze - CoD jaki by nie był wybuchów, spadających budynków i innych fajerwerków mu nie brakuje, a FC2 ma tego znacznie, znacznie mniej.

zadymek
Gramowicz
26/07/2012 23:30

Eeee, że niby Far Cry2 polega na czymś więcej niż strzelaniu? Świetnie, takich gier chcemy... tylko jest ten jeden szczegół, który psuje ten uroczy obrazek: te inne elementy są do bani. Swoboda i liczne atrakcje są OK o ile nie są niepraktyczne i oparte na garstce schematów: w najlepszym razie nudne jak flaki z olejem (w najgorszym irytujące). Jeśli FC2 ma głębię to ja jej nie zaznałem.




Trwa Wczytywanie