Przedstawiciel Arkane Studios, Harvey Smith, powiedział, że Dishonored specjalnie jest zaprojektowane tak, by gracz miał jak najwięcej swobody. Gra nie będzie przypominać innych FPS-ów, liniowych i silnie oskryptowanych.
Przedstawiciel Arkane Studios, Harvey Smith, powiedział, że Dishonored specjalnie jest zaprojektowane tak, by gracz miał jak najwięcej swobody. Gra nie będzie przypominać innych FPS-ów, liniowych i silnie oskryptowanych.
W wielu grach, w których główną rolę odgrywa fabuła, nie mamy zbyt wielkiego wyboru, jak wybrnąć z danej sytuacji. W Dishonored tylko od gracza będzie zależało, jakie decyzje moralne podejmie.
Podczas rozmowy z GamesIndustry Smith powiedział, że zarówno on sam, jak i współpracujący z nim drugi dyrektor kreatywny, Rafael Colantionio, uwielbiają takie gry, jak Underworld, BioShock, Deus Ex, Dark Messiah i Far Cry 2, które polegają na czymś więcej niż tylko strzelaniu.
- To nie są pierwszoosobowe strzelanki; są to gry z perspektywy pierwszej osoby z pewną głębią – powiedział Smith. – Pierwszoosobowe gry akcji są bardzo wciągające; widzisz je z własnej perspektywy, łączą one symulację, skradanie się i opowieść.
- Chodzi tylko o wolność gracza. Nigdy nie chcieliśmy robić liniowej gry, gdzie zaczynasz na początku wąskiego kanionu i nie możesz zboczyć na lewo ani na prawo. Widzisz mnóstwo pięknych scenerii, ale zawsze docierasz do końca. Nigdy nie chcieliśmy stworzyć takiego tytułu. Chcemy stworzyć grę, w której możesz przejść za budynek, wyjść na dach, pływać w rzece, przejść przez odpływ kanalizacyjny i wyjść stamtąd z rybą.
Chociaż w przemyśle jest miejsce zarówno na silnie oskryptowane gry, jak i na tytuły, w których liczy się pomysłowość gracza, Smith nie jest zwolennikiem tego pierwszego typu. Nie podobają mu się takie pozycje, które przechodzą się same.
- Podobają nam się gry, które są zaprojektowane w taki sposób, jak systemy – dodał. – Nie są po prostu galerią strzelniczą z oskryptowanymi rzeczami, które pojawiają się przed graczem. Naszym prawdziwym celem w Dishonored jest oddanie graczowi takiej kontroli, by mógł wykorzystać swoją kreatywność. Wymaga to więcej wysiłku z jego strony, gdyż te gry nie przechodzą się same.
Premiera Dishonored na PC, PS3 i Xbox 360 planowana jest na październik 2012.