Szef InXile Entertainment, Brian Fargo, wykorzystał Kickstarter nie tylko do zebrania funduszy na Wasteland 2, ale również do poznania opinii fanów na temat przyszłej zawartości w grze.
Szef InXile Entertainment, Brian Fargo, wykorzystał Kickstarter nie tylko do zebrania funduszy na Wasteland 2, ale również do poznania opinii fanów na temat przyszłej zawartości w grze.
- Teraz wszystko konsultuję z fanami - powiedział Fargo podczas rozmowy z GamesIndustry. - Dla przykładu, planowaliśmy wprowadzić specjalną umiejętność w grze jako nagrodę za jeden z poziomów. Fani oszaleli, mówili „nie dawajcie nam niczego, co zmieniłoby balans rozgrywki”. Wasteland 2 pokazało mi, że ludzie chcą, by większy nacisk położyć na projekt, nie na grafikę. Spytaliśmy ich, co chcieliby zobaczyć, gdyby udało się nam zebrać więcej pieniędzy? Lepszą grafikę, lepszą oprawę dźwiękową? Za każdym razem fani odpowiadali, że więcej gameplayu, nie blichtru.
W przypadku InXile kampania Kickstarter zakończyła się sukcesem, jako że w skład jej ekipy wchodzą profesjonaliści, a Wasteland nie jest zupełnie nowym projektem. Tworzenie rozpoznawalnej marki i doświadczeni pracownicy sprawiają, że łatwiej osiągnąć zamierzony cel. Fargo wierzy, że Kickstarter nie jest przeznaczony dla nowicjuszy. Ci, którzy dopiero zaczynają się uczyć, nie mogą liczyć na sukces w takiej kampanii.