Dyrektor kreatywny Assassin's Creed III, Alex Hutchinson, powiedział, że idea bitew morskich wydawała się tak świeża, że można byłoby stworzyć z nich osobną grę. Promowanie takiego samodzielnego tytułu byłoby jednak zbyt ryzykowne.
Dyrektor kreatywny Assassin's Creed III, Alex Hutchinson, powiedział, że idea bitew morskich wydawała się tak świeża, że można byłoby stworzyć z nich osobną grę. Promowanie takiego samodzielnego tytułu byłoby jednak zbyt ryzykowne.
Bitwy morskie w Assassin’s Creed III powinny zająć nam około 2,5 godziny. Czeka nas nie tylko ostrzeliwanie wrogich statków z dział, ale także bezpośrednia walka na pokładzie. Do tego dochodzą zmienne warunki pogodowe: gdy wyruszamy z portu, niebo może być bezchmurne, ale na pełnym morzu okaże się, że zbliża się sztorm. Zmagania nie tylko z przeciwnikami, ale też z niespokojnymi wodami, eskorta innych statków oraz omijanie unoszących się na powierzchni min zapowiadają się bardzo obiecująco. Ci, którzy zasmakują w bitwach na morzu, będą mieli okazję wykonać również misję poboczną i wypełniać kontrakty Korsarzy. Co zainspirowało twórców, by wprowadzić taki typ rozgrywki?
- Gdy zapoznawaliśmy się z historią Ameryki z tego okresu, zdaliśmy sobie sprawę, że statki żaglowe były bardzo ważne. W ten sposób docierali tam cudzoziemcy, w taki sam sposób były importowane wszystkie ważne dobra – powiedział Hutchinson podczas rozmowy z Ausgamers. – Francuska flota w Yorktown po prostu zablokowała port, zatrzymała import. Powstrzymała Brytyjczyków przed dostarczaniem zasobów swoim żołnierzom, co doprowadziło bezpośrednio do ich poddania się w czasie rewolucji amerykańskiej. Była to zatem część historii z tego okresu i część historii rewolucji. Kiedy to zrozumieliśmy, uznaliśmy, że powinniśmy zrobić coś podobnego. Po głębszej analizie zdaliśmy sobie sprawę, że nikt wcześniej nie stworzył gry akcji-przygody z perspektywą trzeciej osoby w takim okresie. Uznaliśmy, że świetnie, to zupełna nowość; ale prawdopodobnie stworzenie osobnej gry byłoby zbyt ryzykowne. Teraz jednak uważam, że pomysł ten odniósł wystarczająco duży sukces, że go nie doceniliśmy.
Assassin’s Creed III ukaże się 31 października na PS3 i Xboksie 360, 23 listopada na PC, a w późniejszym terminie – na Wii U.