Pecetowa wersja Need for Speed: Most Wanted ma być dopieszczona - twórcy w ogniu pytań

Mateusz Stanisławski
2012/09/27 11:55

Jaki komputer uciągnie grę ze wszystkimi detalami? Jakie dostępne tylko na blaszakach efekty zapewni obsługa DirectX 11? Twórcy zdradzają szczegóły, które z pewnością zainteresują pecetowców.

Pecetowa wersja Need for Speed: Most Wanted ma być dopieszczona - twórcy w ogniu pytań

Serwis games.on.net miał okazję zapytać Leanne’a Loombe’a ze studia Criterion Games o kilka technicznych kwestii dotyczących pecetowej wersji nadchodzącego Need for Speed: Most Wanted. Poniżej znajdziecie najważniejsze informacje, które zostały podane podczas tego wywiadu.

  • nad pecetową wersją pracuje dedykowany tylko jej zespół;
  • DirectX 11 oznacza przede wszystkim większą wydajność w stosunku do rozwiązań opartych na jego dziewiątej wersji – nawet o 300 proc.;
  • wykorzystanie DirectX 11 pozwoliło uzyskać ulepszony w stosunku do konsolowych wersji model oświetlenia, twórcy mogą też przygotować wyższej jakości refleksy i cienie oraz korzystać z okluzji otoczenia (czas rzeczywisty) i dodatkowych algorytmów rozpraszania światła, których w wersjach na PlayStation 3 i Xboksy 360 w ogóle nie ma;
  • nie zabraknie również efektów SSAO, zaawansowanego motion blura, tekstur wysokiej jakości, a także skalowania obrazu w zależności od wybranej rozdzielczości;
  • gracz będzie mógł konfigurować ustawienia graficzne związane z teksturami wysokiej jakości, motion blurem, cieniami, efektami SSAO, refleksami, rozpraszaniem światła i ogólną jakością obiektów;
  • komputer z czterordzeniowym procesorem oraz kartą graficzną AMD z serii Radeon 6000 albo NVIDIA z serii GeForce 500 pozwoli na zabawę w wysokich detalach;
  • LAN nie jest wspierany, ale za to pecetowa wersja pozwoli na jednoczesną zabawę 12 graczy (bazując na modelu peer-to-peer), podczas gdy w przypadku konsoli liczba ta jest o cztery mniejsza;
  • kontroler od Xboksa 360 będzie w pełni wspierany, co więcej – jest rekomendowany do zabawy...
  • ...ale oczywiście nie zabraknie obsługi klawiatur i kierownic (będzie można przyporządkowywać konkretne funkcje wybranym klawiszom).

Przypominamy, że już od czerwca znamy zarówno minimalne, jak i zalecane wymagania sprzętowe nadchodzących wyścigów studia Criterion Games. Pełna wersja Need for Speed: Most Wanted wjedzie na półki sklepowe 31 października tego roku.

GramTV przedstawia:

Komentarze
10
Dared00
Gramowicz
27/09/2012 15:11
Dnia 27.09.2012 o 13:43, Damianuss1 napisał:

Nowa Forza zje tego NFSa.

Tiaaa, a nowy CoD zje Mario.

Madoc
Gramowicz
27/09/2012 14:03
Dnia 27.09.2012 o 13:09, Tenebrael napisał:

Nie mam nic do arcade''owego modelu jazdy, ale samochody, które ZYSKUJĄ przyczepność po wpadnięciu w poślizg (??!!) uważam za mocne przegięcie.

Faktycznie mamy odmienne zdania, bo mnie ten przegięty drift (rzeczywiście masz rację- ślizgiem bez problemu brało się zakręty) dawał masę frajdy i właśnie dlatego tak dobrze mi się grało. Ogólnie model jazdy mi bardzo odpowiadał. Ale sama gra, mimo że bardzo przyjemna, nie wciągnęła mnie jednak tak, jak mój ulubiony Underground, świetny MW czy nawet ten nie najlepszy Carbon. O dziwo, mimo że jeździło mi się przyjemniej niż w Carbonie, to jednak ta fabularna otoczka i samodzielne zarządzanie garażem w tym drugim tytule bardziej mnie przyciągało do grania.

Usunięty
Usunięty
27/09/2012 13:57

Aby faktycznie tak to wszystko wyglądało bo grafa z poprzednich konsolowych wersji mnie odstraszyła




Trwa Wczytywanie