Dyrektor Splinter Cell: Blacklist: wysokobudżetowe gry nie są przyszłością

Małgorzata Trzyna
2012/11/05 19:58

Podczas festiwalu Gamercamp w Toronto dyrektor Splinter Cell: Blacklist, Patrick Redding, powiedział, że przyszłością przemysłu nie są gry z półki AAA, ale małe, elastyczne produkcje, takie jak Minecraft.

Dyrektor Splinter Cell: Blacklist: wysokobudżetowe gry nie są przyszłością

Redding przewiduje, że cały rynek czeka zmiana priorytetów i zamiast na grafice producenci gier zaczną skupiać się na samej rozgrywce. Z tym zagadnieniem będą musieli zmierzyć się developerzy, którzy pracują nad markami posiadającymi już pewną pozycję na rynku, ale również jest to szansa dla nowych, małych twórców gier.

Czynnikami, które przyczynią się do zmiany trendów, są rosnące koszty produkcji, dystrybucja cyfrowa i żądania graczy. W grach, określanych przez Reddinga jako „aaa” (niskobudżetowy odpowiednik AAA) najważniejsza będzie mechanika oraz możliwość wykorzystania różnych możliwości i strategii zamiast znajdywania jedynego słusznego rozwiązania, czego najlepszym przykładem są szachy i poker. Gracze będą mogli sami dopowiadać sobie własne historie i wyznaczać własne cele, bawiąc się po prostu mechaniką gry. Kluczową rolę będzie również odgrywał asynchroniczny multiplayer.

Jedyny problem w tym, że zaprojektowanie takiej gry jest trudne. Wydawca może zainwestować więcej w produkcję i otrzymać grę, która wygląda lepiej, ale inwestowanie kolejnych środków w sam pomysł nie gwarantuje lepszych rezultatów, a może nawet zaszkodzić, jeśli pracuje nad nim więcej projektantów.

GramTV przedstawia:

Redding wyjaśnił, że Splinter Cell: Blacklist jest tytułem AAA, ale wykorzystywana jest w nim złożona mechanika, o których wspominał, np. sztuczna inteligencja oraz mechanizm wykrywania opierający się na ukrywaniu się w cieniach.

Splinter Cell: Blacklist zadebiutuje wiosną 2013 roku na PC, PS3, Xboksie 360 i Wii U.

Źródło

Komentarze
20
Usunięty
Usunięty
06/11/2012 23:11
Dnia 06.11.2012 o 23:00, Zgreed66 napisał:

A kto inny ma robić gry AAA? ;)

Być może nastąpi koncentracja branży i będziemy mieli jeszcze większ molochy. THQ połączy się z Ubi, EA z SEGĄ, ActiBlizzard wchłonie kogoś jeszcze i będzie mniejsza konkurencja, ale za to silniejsza... Oczywiście to tylko gdybanie. :)

Usunięty
Usunięty
06/11/2012 23:00

A kto inny ma robić gry AAA? ;)

Usunięty
Usunięty
06/11/2012 22:10

pic polega na tym, że wróżby na temat końca gier AAA są przepowiadane zazwyczaj przez THQ, EA i Ubi. Reszta w ogóle się nie odzywa powode to jest sytuacja pt. "oni nie mają problemów finansowych że niby DS3 musi się sprzedać w 5 mln sztuk".




Trwa Wczytywanie