Marek Tymiński: Ostatnie dwa lata mocno zweryfikowały nasze ambitne plany dotyczące premier naszych gier. Wkrótce do graczy trafi Sniper: Ghost Warrior 2, a kilka miesięcy po nim Alien Fear. Wszystko wskazuje również na to, że Enemy Front zadebiutuje w drugiej połowie 2013.
Na co dokładnie przekładają się opóźnienia daty premiery Snipera 2? Potrzeba „lepszego
dopracowania gry” to dość ogólny slogan – kampania staje się dłuższa, dochodzą nowe tryby
dla wielu graczy, czy też dodatkowe miesiące są poświęcane wyłącznie na techniczne szlify?
Marek Tymiński: W zależności od gry, jest to praca nad technicznymi szlifami, poprawą
gameplay'u, dodawaniem nowych ficzerów. Prace odbywają się więc na wielu płaszczyznach
i w różnym zakresie bo jak wiadomo, im gra bardziej spodoba się graczom, tym potencjalnie
odniesie większy sukces.
Dlaczego gry CI Games są tak mało widoczne w mediach? To pytanie tyczy się głównie
Snipera 2, który ma przecież trafić do sprzedaży już w styczniu.
Marek Tymiński: Kampania PR do Sniper GW 2 trwa już prawie dwa lata i w mediach na
całym świecie pojawiło się już bardzo dużo dobrych informacji na temat gry. Z drugiej strony
najgłośniej będzie przed samą premierą oraz zaraz po niej.
Czy premiera Snipera 2 ustalona na 15 stycznia 2013 jest pewna i ostateczna?
Marek Tymiński: Nie jest pewna. Istnieje szansa, że przesunie się o kilka tygodni. Niemniej
jednak pierwszy kwartał jest ostatecznym terminem wydania gry.
Sniper 2 na WiiU i PS Vita przewinął się przez bazę gier organizacji ERSB przyznającej
kategorie wiekowe. To był błąd, czy gra faktycznie trafi na nowe platformy? Czy premiera
ewentualnych dodatkowych wersji będzie równoczesna z tymi zapowiedzianymi do tej pory?
Marek Tymiński: Za wcześnie jeszcze na oficjalny komentarz w tej sprawie.
Czy nowa gra zapowiedziana na konsole nowej generacji jest jedynym tytułem
planowanym obecnie na next geny? Wszystkie inne projekty opracowywane obecnie przez
CI (Sniper 2, Enemy Front, World of Mercenaries, Alien Fear, Lords of the Fallen) są
przygotowywane na urządzenia obecnej generacji?
Marek Tymiński: Będą kolejne gry na next geny, nad którymi popracują również inne
zespoły CI Games. Jako wydawca z dużym sukcesem na koncie mamy bardzo dobre relacje
z Microsoft i Sony. To powinno przełożyć się na dostęp do wielu informacji zanim trafią one
do szerokiego grona developerów.
Na co CI Games są potrzebne dodatkowe pieniądze? Dlaczego tworzenie Snipera 2 tyle
kosztuje?
Marek Tymiński: Pozyskane 20 mln zł z emisji obligacji świadczy między innymi o
zaufaniu inwestorów do naszej firmy. Z racji na przesunięcia poszczególnych premier
chcieliśmy zagwarantować sobie wystarczającą ilość kapitału do momentu spływu pieniędzy
ze sprzedaży Sniper GW 2.