W 2012 roku Brytyjczycy na gry dystrybuowane drogą cyfrową wydali przeszło pół miliarda funtów. Suma ta stanowi ponad połowę całej kwoty wydanej na Wyspach na tego rodzaju zakupy w ostatnich 12 miesiącach.
W 2012 roku Brytyjczycy na gry dystrybuowane drogą cyfrową wydali przeszło pół miliarda funtów. Suma ta stanowi ponad połowę całej kwoty wydanej na Wyspach na tego rodzaju zakupy w ostatnich 12 miesiącach.
Dystrybucja cyfrowa gier na Wyspach Brytyjskich się rozpędza - rok do roku wzrost wyniósł 7,7 proc. Ten kanał sprzedaży stanowi 1/4 całego dochodu uzyskanego z branży rozrywkowej. Udział ten jest tak znaczący także z uwagi na spadek zainteresowania zakupami tradycyjną drogą - wyniósł on aż 17,6 proc.
- To pokazuje, jak duże inwestycje poczyniono w nowe i innowacyjne usługi - oznacza to, że możecie kupić muzykę, wideo i gry dosłownie o każdej porze i w dowolnym miejscu - mówi dyrektor generalna Entertainment Retailers Association, Kim Bayley. - Jednocześnie podejrzewam, że wielu ludzi będzie zaskoczonych tym, jak prężnie działa nadal tradycyjny model - wszak 3/4 sprzedaży to wciąż produkty na nośnikach fizycznych - zauważa.
- Możliwość pobrania zakupionego towaru zapewnia wygodę i przenośność, ale ludzie nadal cenią jakość i namacalność produktów fizycznych - dodaje Bayley.