Masachika Kawata, producent Resident Evil, powiedział, że zaczął powoli rewidować swoje poglądy po przeanalizowaniu opinii graczy na temat najnowszych części serii.
Masachika Kawata, producent Resident Evil, powiedział, że zaczął powoli rewidować swoje poglądy po przeanalizowaniu opinii graczy na temat najnowszych części serii.
Podczas rozmowy z VideoGamerem, Kawata powiedział, że w ciągu ostatniego roku twórcy podchodzili do marki na różne sposoby. Przyznał, że wprowadzanie nowych elementów do gry jest dla nich wyzwaniem, a tylko w ten sposób mogą zapewnić jej świeżość. Resident Evil: Revelations zawiera elementy klasycznych części serii – by spodobało się fanom pierwszych odsłon – ale też takie funkcje, których oczekują współcześni gracze.
Kawata dodał, że gdyby miał powstać sequel Operation Raccoon City, prócz akcji znalazłoby się w nim miejsce na horror i przerażenie – byłyby to dwa elementy, które powinny być w grze.
Producent przyznał również, że wydanie zbyt wielu tytułów z serii RE w ciągu ostatnich dwóch lat (Mercenaries 3D, Revelations, Operation Raccoon City i Resident Evil 6) nie było najlepszym pomysłem:
- Nie wydaje mi się, że powinniśmy ułożyć sztuczny plan wydawania serii RE, ponieważ rozwiązałoby to nasz problem. Powinniśmy zawsze zaczynać od zadania sobie pytania, jak zrobić lepszą grę. A jeśli sposobem na jej ulepszenie są lepiej zaplanowane daty premier niż ostatnimi czasy, to właśnie tak postąpimy.
W najbliższym czasie – w maju tego roku – ukaże się Resident Evil: Revelations na PC, PS3, Xboksa 360 i Wii U.