Choć w przeszłości Wizards of the Coasts odprawiało z kwitkiem osoby pytające o licencję na Planescape, jego przedstawiciele twierdzą, że są otwarci na propozycje.
Choć w przeszłości Wizards of the Coasts odprawiało z kwitkiem osoby pytające o licencję na Planescape, jego przedstawiciele twierdzą, że są otwarci na propozycje.
- Z pewnością rozważylibyśmy użyczenie licencji na Planescape albo którąkolwiek z innych, wielkich marek korzystających z systemu D&D, gdybyśmy otrzymali taką propozycję – powiedział przedstawiciel Wizards of the Coast. – Często otrzymujemy propozycje i aktywnie szukamy okazji, by tworzyć wspaniałe doświadczenia w D&D. Brian Fargo zasugerował, że w przypadku Baldur’s Gate 3 w przeszłości pojawiły się trudności, zanim odzyskaliśmy nasze prawa, zatem to raczej nie była sprzyjająca okoliczność.
Gdy Colin McComb, jeden z twórców Planescape: Torment rozmawiał z Wizards of the Coast o możliwości wskrzeszenia marki, nie osiągnął nic. Szef inXile, Brian Fargo, również otrzymał odpowiedź odmowną. Nieco później zatrudnił McComba, by stworzyć następcę Planescape: Torment, ale w oparciu o system RPG zwany Numenera.
McComb przypuszcza, że sytuacja wynikła z nieporozumienia w Wizard of the Coast, ale jego zespołowi łatwo było podjąć decyzję, ponieważ zainteresował się już Numenerą, stworzoną przez Monte Cooka, jednego z członków zespołu pracującego nad Planescape: Torment. W tym systemie akcja osadzona jest w bardzo odległej przyszłości, po upadku wielu cywilizacji. Ostatecznie technologia zatrzymała się na poziomie średniowiecza, ale nie brakuje pozostałości po lepiej rozwiniętych poprzednikach. Numenera oferuje wyjątkowe realia (podobnie jak Planescape) oraz prostą, głęboką i intuicyjną mechanikę, a jednocześnie łamie stereotypowe zasady cRPG. Monte Cook zadeklarował, że pomoże ekipie inXile dostosować ją do gry Torment: Tides of Numenera.
Ponieważ wykorzystanie marki Planescape najwyraźniej było niemożliwe, Obsidian Entertainment również zdecydowało, że lepiej zainwestować siły w inny projekt i wystartowało na Kickstarterze z Project Eternity.