Guild Wars + Borderlands = Destiny. Pierwszy dziennik developera i garść artworków

gram. pl
2013/02/17 19:24

Bungie oficjalnie zapowiedziało swój nowy projekt. Czym jest Destiny? Czymś, na co zdecydowanie powinniście zacząć czekać.

Guild Wars + Borderlands = Destiny. Pierwszy dziennik developera i garść artworków

Stało się. Po wielu miesiącach oczekiwań Bungie przedstawiło swoją nową grę, Destiny. Produkcja przedstawia się niezwykle ambitnie, dlatego wspominek o chęci ponownego zdefiniowania gatunku FPS nie powinniśmy raczej odbierać z przymrużeniem oka. Nie będzie to zresztą po prostu "first person shooter", a "shared world shooter". Co ten termin oznacza? Tego, oraz wielu innych cennych informacji na temat Destiny dowiecie się z naszych wrażeń z pokazu - byliśmy jedyną redakcją z Polski, która dostała się na tę prezentację.

Destiny ma trafić na dwie konsole obecnej generacji, być może pecety i najprawdopodobniej nowe urządzenia od Sony i Microsoftu, które zbliżają się do nas coraz większymi krokami.

Studio wypuściło pierwszy dziennik producenta, z którego możecie dowiedzieć się nieco więcej na temat Destiny. Materiał prezentujemy poniżej.

GramTV przedstawia:

Studio oficjalnie udostępniło również pierwsze arty z Destiny:

Komentarze
35
Usunięty
Usunięty
04/03/2013 16:05
Dnia 04.03.2013 o 15:42, fenr1r napisał:

No właśnie o to mi chodzi. ;)

No i to co tobie nie pasuje. Będzie pasować nie. Z kolei to co tobie pasuje, mnie nie musi :P

Dnia 04.03.2013 o 15:42, fenr1r napisał:

Hearts of Iron, Europa Universalis, Civilization, Total War, itd. No nie mają.

W tych grach samemu sobie cele wytyczasz. Te gry tego nie potrzebuja. Choć mnie TW denerwuje w early game. Nawet SS, z Myszastym minicykl artykułów o tym zrobili ;p

Dnia 04.03.2013 o 15:42, fenr1r napisał:

Ale nie przez fabułę, ani nawet przez system walki. Siła tej gry jest otwarty świat i eksploracja, a przede wszystkim setki dobrych modów. Gdyby nie scena moderska, to Skyrim byłby jedynie półproduktem.

Da się? Da się. :]

Dnia 04.03.2013 o 15:42, fenr1r napisał:

W TF2 rzadko zdarza mi się doświadczyć zjawiska "spinania". Ta gra jest tak lajtowa, że nie da się jej brać poważnie na pubach.

Yyy nie. Pamiętam jak do kumpla się przyłączyłem jako medyk. Praktycznie sam wszelakie mecze wygrywał.Byle heal na plecach był, to szło znacznie szybciej. Do takich absurdów dochodziło, że ammo nie miał.Nie lubię grać przeciw takim ludziom :P

Dnia 04.03.2013 o 15:42, fenr1r napisał:

Serious Sam, Aliens vs Predator 2, Soldier of Fortune 2 też miał swój "klimat", Rainbow Six, SWAT. Pewnie by się jeszcze coś znalazło, ale to przecież dawne czasy i pamięć trochę zawodzi.

SS niczym szczególnym nie brylował tylko setku potworów na mapęAvP nawet nie pamiętam. SF2 nie wiem co tam było "super" oprócz systemu obrażeń ;p

Dnia 04.03.2013 o 15:42, fenr1r napisał:

Sporo akcji i nastawienie na filmowość to było coś w tamtym czasie. Szkoda, że z każdą kolejną odsłoną było coraz mniej "gry w grze".

Jak pamiętam z Halo też tak było ;p

Dnia 04.03.2013 o 15:42, fenr1r napisał:

id zawaliło port, co należy pamiętać. Po patchach grało się bardzo fajnie, "szotgun" w łape i jazda. Sprint między obiektami, strzał w twarz, migający na czerwono ekran, ciągle na krawędzi, dynamicznie i z hukiem.:)

Cóż gusta i guściki.

Dnia 04.03.2013 o 15:42, fenr1r napisał:

No nie bardzo.

Bardzo ;p

Dnia 04.03.2013 o 15:42, fenr1r napisał:

Duża, bo myszą było szybciej i wygodniej.

Jak to przechodzę i mnie to nie urąga, to co za różnica? Na multi każdy ma to samo. Więc whatever.

Dnia 04.03.2013 o 15:42, fenr1r napisał:

Czy ja Ci czegoś zabraniam? :D

No właśnie. Ja coś narzucam? :) Też nie

Dnia 04.03.2013 o 15:42, fenr1r napisał:

To nawet nie chodzi o triki, analogową gałką po prostu lepiej steruje się zawdonikami niż klawiszami cyfrowymi.

Nie wiem. Sporo przegrałem ja xboxie i PC specjalnie nie czułem różnic ;P

Dnia 04.03.2013 o 15:42, fenr1r napisał:

W RTSach podobnie jak w FPSach liczy się precyzja i szybkość. No i cała masa skrótow klawiszowych.;)

Na multi ;p Na singlu nigdy nie wyrobiłem skrótów nawet ;D

Dnia 04.03.2013 o 15:42, fenr1r napisał:

W takich grach jak Q2, Painkiller, czy HL przeskakwianie przez każdą broń po kolei żeby dostać się do tej aktualnie potrzebnej jest co najmniej upierdliwe.

Jak się przeskauje z bronia co parę sekund może. Ja jednak takich przypadków nie pamiętam.Chyba tylko bosy z czymś cięższym. Ale do tego czasu, aż jest ammo ;p

Dnia 04.03.2013 o 15:42, fenr1r napisał:

W Blacklight Retribution oprócz 2 sztuk broni można mieć 4 sztuki różnej broni dodatkowejw tym granatów +ekwipunekt taktyczny +HVR. Tak poza tym jest jeszcze chat.Dobrze jest mieć wszystko skonfigurowane tak aby było wygodnie i pod osobnym klawiszem

Kwestia projektu gry.

fenr1r
Gramowicz
04/03/2013 15:42

Dnia 26.02.2013 o 14:39, Zgreed66 napisał:

Nie da się. To nuda to nuda. Możesz ocenić, że grafika dobrze się prezentuje, albo nie. Bugi występują, albo nie. Możesz napisać, że gra jest jednostajna i monotonna, przez co jest duże prawdopodobieństwo, że będzie nudzić.

No właśnie o to mi chodzi. ;)

Dnia 26.02.2013 o 14:39, Zgreed66 napisał:

> Czy gry strategiczne mają fabułę? A, nie? :)

Hearts of Iron, Europa Universalis, Civilization, Total War, itd. No nie mają.

Dnia 26.02.2013 o 14:39, Zgreed66 napisał:

> Skyrim, niby przedstawiciel RPG, ale główny wątek i postacie są żenujące. Jednak jak widziałem wciąga na godziny nieprawdaż? :)

Ale nie przez fabułę, ani nawet przez system walki. Siła tej gry jest otwarty świat i eksploracja, a przede wszystkim setki dobrych modów. Gdyby nie scena moderska, to Skyrim byłby jedynie półproduktem.

Dnia 26.02.2013 o 14:39, Zgreed66 napisał:

Tylko, że to tryb sieciowy, gdzie czlowiek się "spina". Ja nie mam chęci do tego od ładnych paru lat, więc i też do tych trybów mnie nie ciągnie.

W TF2 rzadko zdarza mi się doświadczyć zjawiska "spinania". Ta gra jest tak lajtowa, że nie da się jej brać poważnie na pubach.

Dnia 26.02.2013 o 14:39, Zgreed66 napisał:

Q3, UT to sklejka aren. BF to conquest na multi; totalny brak singla do czasu konsolowego BC. Red Faction nie grałem. W:ET też na multi. Nic w miarę oryginalnego w postaci singla. RTCW nawet by pasował. Do dziś jedna z moich ulubionych gierek na singla (choć ofc wyszła też na konsole). Jak nie patrzę, tak nie widzę tej tony gier ;p

Serious Sam, Aliens vs Predator 2, Soldier of Fortune 2 też miał swój "klimat", Rainbow Six, SWAT. Pewnie by się jeszcze coś znalazło, ale to przecież dawne czasy i pamięć trochę zawodzi.

Dnia 26.02.2013 o 14:39, Zgreed66 napisał:

> CoD wiadomo. No, nie wiem.

Sporo akcji i nastawienie na filmowość to było coś w tamtym czasie. Szkoda, że z każdą kolejną odsłoną było coraz mniej "gry w grze".

Dnia 26.02.2013 o 14:39, Zgreed66 napisał:

Modyfikacje byly co najwyżej interesujące IMO. Lokacje liniowe i często się do nich wraca. Jedyne co wyskakiwałoby na + oprócz AI i animacji to design map wynikajacy z engine, gdzie przyznaje zrobiłem WoW (choć dopiero po tonie patchy i nowych sterownikach :P)

Dnia 26.02.2013 o 14:39, Zgreed66 napisał:

> W Rage właśnie fajna jest walka i to jest główną siłą tej gry. <kiwa głową> No, nawet. Karabin be, Z shotem latałem to było git.

id zawaliło port, co należy pamiętać. Po patchach grało się bardzo fajnie, "szotgun" w łape i jazda. Sprint między obiektami, strzał w twarz, migający na czerwono ekran, ciągle na krawędzi, dynamicznie i z hukiem.:)Z karabiny rzadko korzystałem bo faktycznie był mało ciekawy. Praktycznie cały czas z shotgunem i rewolwerem.

Dnia 26.02.2013 o 14:39, Zgreed66 napisał:

Przekłada się na większą precyzję, co przekłada się na przewagę nad innymi graczami. Proste? Proste.

No nie bardzo. Droższa mysz to np. możliwość zmiany dpi odpowiednim przyciskiem. Nawet miałem kiedyś taką za 70 zł, ale nie używałem, bo lepiej ustawić czułość w grze. Są takie bajery jak ciężarki, ale to też kwestia ergonomii. Dla precyzji celowania już większe znaczenie ma powierzchnia pod myszą.

Dnia 26.02.2013 o 14:39, Zgreed66 napisał:

Pff No właśnie, więc co za różnica na czym się gra? ;)

Duża, bo myszą było szybciej i wygodniej.

Dnia 26.02.2013 o 14:39, Zgreed66 napisał:

Wątpliwe. To, że upadłem skillowo przez ostatnie lata (testowane na UT04) nie zmienia dla mnie faktu, że to głównie lenistwo i brak chęci do jego poprawiania, bo po co? Ale nawet gdyby, nie mogę grać w singlowe FPS? :P

Czy ja Ci czegoś zabraniam? :D

Dnia 26.02.2013 o 14:39, Zgreed66 napisał:

Znajdź mi taką na PC. W Guilty Gear i SFIV z tego co wiem nie ma problemu z wykręcaniem combosów ;p

Może w tym wypadku to faktycznie kwestia przyzwyczajenia.

Dnia 26.02.2013 o 14:39, Zgreed66 napisał:

> piłka kopana, Kiedyś głównie liczyło się rozegranie, niżeli tricki więc whatever ;p (nie wiem jak teraz).

To nawet nie chodzi o triki, analogową gałką po prostu lepiej steruje się zawdonikami niż klawiszami cyfrowymi.

Dnia 26.02.2013 o 14:39, Zgreed66 napisał:

> Do FPSów i RTSów tylko mysz.:) Z RTSami na PC jest jak z bijatykami na konsoli. Praktycznie nikt nie oczekuje tego drugiego na przeciwnej platformie.

W RTSach podobnie jak w FPSach liczy się precyzja i szybkość. No i cała masa skrótow klawiszowych.;)

Dnia 26.02.2013 o 14:39, Zgreed66 napisał:

> Choćby przypisania każdej broni i akcji do osobnego klawisza. Hmm. Granaty jako osobna broń pod "6"? :] No thx. Poza tym wolę pare dobrze skręconych broni niżeli pierdyliard tego samego, ot Duke Nukem (DNF z dwiema broniami to też ciekawy patent był - wszystkim się szło nabawić przez tą konstukcję gry).

W takich grach jak Q2, Painkiller, czy HL przeskakwianie przez każdą broń po kolei żeby dostać się do tej aktualnie potrzebnej jest co najmniej upierdliwe. W Blacklight Retribution oprócz 2 sztuk broni można mieć 4 sztuki różnej broni dodatkowej w tym granatów +ekwipunekt taktyczny +HVR. Tak poza tym jest jeszcze chat. Dobrze jest mieć wszystko skonfigurowane tak aby było wygodnie i pod osobnym klawiszem

Usunięty
Usunięty
26/02/2013 14:39
Dnia 26.02.2013 o 13:59, fenr1r napisał:

Dlatego ja piszę o przyczynach nudy wynikających z jakość samego produktu, co już w miarę obiektywnie ocenić można. ;)

Nie da się. To nuda to nuda. Możesz ocenić, że grafika dobrze się prezentuje, albo nie. Bugi występują, albo nie. Możesz napisać, że gra jest jednostajna i monotonna, przez co jest duże prawdopodobieństwo, że będzie nudzić.

Dnia 26.02.2013 o 13:59, fenr1r napisał:

Czy gry strategiczne mają fabułę?

A, nie? :)

Dnia 26.02.2013 o 13:59, fenr1r napisał:

Jak to wygląda w Diablo III i Torchlight 2?

Jak w każdym H&S polega na farmie i zbieraniu przedmiotów.Już dawno tego gatunku nie ruszam.

Dnia 26.02.2013 o 13:59, fenr1r napisał:

Rage, gra świetna

Jakby była świetna, to nie byłoby takiego shitstormu ;p

Dnia 26.02.2013 o 13:59, fenr1r napisał:

Skyrim, niby przedstawiciel RPG, ale główny wątek i postacie są żenujące.

Jednak jak widziałem wciąga na godziny nieprawdaż? :)

Dnia 26.02.2013 o 13:59, fenr1r napisał:

W rozgrywce sieciowej fabuła nie istnieje, a jednak ludzie spędzają w tym trybie wiele godzin grając latami.

Tylko, że to tryb sieciowy, gdzie czlowiek się "spina". Ja nie mam chęci do tego od ładnych paru lat, więc i też do tych trybów mnie nie ciągnie.

Dnia 26.02.2013 o 13:59, fenr1r napisał:

Ale po lub w okolicach Q3, UT2003, BF1942, RTCW, W:ET, Red Faction, itd...

Q3, UT to sklejka aren. BF to conquest na multi; totalny brak singla do czasu konsolowego BC.Red Faction nie grałem. W:ET też na multi. Nic w miarę oryginalnego w postaci singla.RTCW nawet by pasował. Do dziś jedna z moich ulubionych gierek na singla (choć ofc wyszła też na konsole).Jak nie patrzę, tak nie widzę tej tony gier ;p

Dnia 26.02.2013 o 13:59, fenr1r napisał:

Akurat podałeś przypadki, za którymi ja specjalnie nie przepadam. Far Cry to grafika i fizyka.

Spora otwartość świata i sporo zabawy do czasu spotkania Trigenów. Potem się to IMO sypie.

Dnia 26.02.2013 o 13:59, fenr1r napisał:

BF to przede wszystkim dobre czucie broni, balistyka pocisków a przez to spora trudnośći satysfakcja z ubicia wroga. Mówię tu o BFBC2 bo w inne części nie grałem.

Czyli część którą ja nie grałem. W takim 1942, czy BF2 jakoś na to nie zwracałem uwagi.Więc nawet nie wiem.

Dnia 26.02.2013 o 13:59, fenr1r napisał:

CoD wiadomo.

No, nie wiem.

Dnia 26.02.2013 o 13:59, fenr1r napisał:

Rage to taki odświeżony oldschool z ciekawym arsenałem b.dobrym AI i świetnymi animacjami wrogów.

Modyfikacje byly co najwyżej interesujące IMO. Lokacje liniowe i często się do nich wraca.Jedyne co wyskakiwałoby na + oprócz AI i animacji to design map wynikajacy z engine, gdzie przyznaje zrobiłem WoW (choć dopiero po tonie patchy i nowych sterownikach :P)

Dnia 26.02.2013 o 13:59, fenr1r napisał:

W Rage właśnie fajna jest walka i to jest główną siłą tej gry.

<kiwa głową> No, nawet. Karabin be, Z shotem latałem to było git.

Dnia 26.02.2013 o 13:59, fenr1r napisał:

Ale ja dalej nie rozumiem co do tego ma cena w różnicy modeli myszy. Pisałeś wcześniej, że na PC można mieć mysz za 50 albo nawet za 200zł, a na konsolach wszyscy mają to samo.Tylko różnica jakości myszy nie przekłada się na umiejętność gry.

Przekłada się na większą precyzję, co przekłada się na przewagę nad innymi graczami. Proste? Proste.

Dnia 26.02.2013 o 13:59, fenr1r napisał:

Bo Q2 nie był zbyt trudny, no chyba, że grało się na ukrytym poziomie trudności. ;)

Pff No właśnie, więc co za różnica na czym się gra? ;)

Dnia 26.02.2013 o 13:59, fenr1r napisał:

Za wysokie progi? ;)

Wątpliwe. To, że upadłem skillowo przez ostatnie lata (testowane na UT04) nie zmienia dla mnie faktu, że togłównie lenistwo i brak chęci do jego poprawiania, bo po co? Ale nawet gdyby, nie mogę grać w singlowe FPS? :P

Dnia 26.02.2013 o 13:59, fenr1r napisał:

Slashery na klawie to jednak kiepski pomysł, są po prostu gry w których lepiej sterować kontrolerem.

To jest ten moment w którym wchodzą osobiste preferencje użytkownika ;p

Dnia 26.02.2013 o 13:59, fenr1r napisał:

Bijatyki,

Znajdź mi taką na PC. W Guilty Gear i SFIV z tego co wiem nie ma problemu z wykręcaniem combosów ;p

Dnia 26.02.2013 o 13:59, fenr1r napisał:

piłka kopana,

Kiedyś głównie liczyło się rozegranie, niżeli tricki więc whatever ;p (nie wiem jak teraz).

Dnia 26.02.2013 o 13:59, fenr1r napisał:

niektóre gry akcji.

Wszystko co było na pc dało się przejść na k+M. Wszystko co bylo na konsolach to dało się na padzie.Nawet jak to był... Red Alert 3.

Dnia 26.02.2013 o 13:59, fenr1r napisał:

Do FPSów i RTSów tylko mysz.:)

Z RTSami na PC jest jak z bijatykami na konsoli.Praktycznie nikt nie oczekuje tego drugiego na przeciwnej platformie.

Dnia 26.02.2013 o 13:59, fenr1r napisał:

Choćby przypisania każdej broni i akcji do osobnego klawisza.

Hmm. Granaty jako osobna broń pod "6"? :]No thx. Poza tym wolę pare dobrze skręconych broni niżeli pierdyliard tego samego, ot Duke Nukem (DNF z dwiema broniami to też ciekawy patent był - wszystkim się szło nabawić przez tą konstukcję gry).




Trwa Wczytywanie