PlayStation 4 Eye - rzut okiem na "oko" PS4

Małgorzata Trzyna
2013/02/21 16:50
3
0

PS4 nie mogłoby się obyć bez kontrolera, który był jednym z najważniejszych tematów podczas konferencji Sony. Konsola pozwoli korzystać również z innych urządzeń peryferyjnych. PlayStation 4 Eye otwiera w grach nowe możliwości – jakie? Sprawdźmy.

PlayStation 4 Eye - rzut okiem na

  • PlayStation 4 Eye mieści się w niewielkiej obudowie – wymiary kamery to około 186mm x 27mm x 27mm (szerokość x wysokość x długość). Urządzenie waży zaledwie 183 gramy. Zanim konsola trafi na rynek, wartości te mogą się zmienić, ale raczej w niewielkim stopniu.
  • Urządzenie zawiera dwie kamery o parametrze F 2,0 i stałej ogniskowej. Oznacza to, że nie można ustawiać ostrości – by uzyskać wyraźny obraz, obiekt musi znajdować się w odległości przynajmniej 30 cm.

  • Kąt widzenia kamer wynosi 85°. Umożliwiają one precyzyjne rozpoznawanie głębi pola. Dzięki temu możliwe jest wycięcie obrazu gracza z tła albo uchwycenie jego pozycji z dwóch stron.
  • PlayStation 4 Eye może nagrywać wideo o maksymalnej rozdzielczości 1280 x 600 pikseli x 2, przy 60 klatkach na sekundę. Można zwiększyć liczbę klatek kosztem rozdzielczości i uzyskać 120fps przy 640x400px lub 240 fps przy 320x192px.

  • Wideo można nagrywać w formatach RAW i YUV (bez kompresji).
  • Urządzenie posiada cztery wbudowane mikrofony, ustawione tak, by precyzyjnie wykrywać dźwięk oraz kierunek, z którego on dobiega.

GramTV przedstawia:

  • Jedną z ciekawszych funkcji PlayStation 4 Eye jest możliwość logowania się za pomocą systemu rozpoznawania twarzy, a wykorzystywanie ruchu lub głosu pozwala cieszyć się grami w bardziej intuicyjny sposób.
  • PlayStation 4 Eye potrafi rozpoznawać kolory na kontrolerze DualShock 4 i na tej podstawie obliczać położenie kilku graczy jednocześnie. Można to wykorzystać, by ustawić postacie na ekranie w takiej samej odległości albo pozwolić jednej z postaci porozmawiać z wybranym graczem.

  • Urządzenie pozwala również na korzystanie z kontrolera PlayStation Move - potrafi precyzyjnie rozpoznawać jego ruch, a następnie przekładać go na ruch postaci w grze.
  • PlayStation 4 Eye podłącza się do konsoli PS4 za pomocą specjalnego przewodu o długości ok. 2m.
Komentarze
3
Usunięty
Usunięty
22/02/2013 19:50

Jak będzie to od razu kupuje. Ciekawe jakie będą do tego gry. I jak przyczepić do smart tv. :D

Usunięty
Usunięty
21/02/2013 17:18

240 (!) fps w niskiej rozdziałce z dużym kątem widzenia i do tego w stereo - prawdziwa gratka dla fanów trackingu i domowego motion capture.Już PS 3 Eye był wykorzystywany do tego, a jego cena sprawiała, że był unikalnym narzędziem amatorskim (bo można było sobie zrobić małe studio z np. 6 takich kamerek).Co prawda patent Microsoftu z detektorem głębi pewnie lepiej się sprawdza w analizowaniu przestrzeni, ale niestety pierwszy Kinect był bardzo wolny i nieprecyzyjny.Podejrzewam, ze znowu czekają nas najciekawsze zastosowania poza konsolami, chociaż motyw z rzeźbieniem w 3D movem (jak ZBrush) i możliwość eksportowania tego (drukowanie 3D) mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło. Ludzie się śmiali z prezentacji Media Molecule, ale to był tak naprawdę jeden z ważniejszych pokazów.

Usunięty
Usunięty
21/02/2013 17:01

Fajne nawet, coś takiego można by wprowadzić do PC''tów, fajne zabezpieczenie do kompów by było :).




Trwa Wczytywanie