Jak donoszą anonimowe źródła, Disney po przejęciu LucasFilmu zdecydował się zawiesić prace nad Star Wars 1313. Przyszłość obiecująco zapowiadającej się gry stanęła pod znakiem zapytania.
Jak donoszą anonimowe źródła, Disney po przejęciu LucasFilmu zdecydował się zawiesić prace nad Star Wars 1313. Przyszłość obiecująco zapowiadającej się gry stanęła pod znakiem zapytania.
Informatorzy twierdzą jednak, że projekt zawisł w próżni od czasu, gdy LucasArts zostało przejęte przez Disneya. Dla spółki priorytetem ma być trylogia filmowa, a nie wszelkie inne produkcje niezwiązane z Epizodem VII, kręconym przez J.J. Abramsa. Po wykupieniu LucasFilmu wydano co prawda oświadczenie, w którym potwierdzono, że prace nad Star Wars 1313 nie zostaną w żaden sposób zakłócone przez wspomnianą transakcję, ale o samej grze nie dowiedzieliśmy się niczego nowego od czasu E3 2012, kiedy została ona oficjalnie zapowiedziana.
Źródła, na które powołuje się Kotaku, twierdzą także, że początkowo plany związane z tym tytułem były zgoła inne. Gra miała powstać przy okazji serialu, którego akcję planowano osadzić między obiema trylogiami filmowymi. Obie produkcje w założeniach nakierowane były na dorosłego odbiorcę i poruszały temat przestępczego podziemia uniwersum. Stąd pierwotny tytuł gry LucasArtsu - Underworld.
Studio miało się wzorować na ekipie BioWare i stworzyć RPG-a podobnego do Knights of the Old Republic, tyle że o charakterze epizodów - by forma serialu została podtrzymana. Projekt został zawieszony w 2010 roku, kiedy okazało się, że ze względów ekonomicznych produkcja telewizyjna stanęła pod znakiem zapytania.
LucasArts postanowił jednak wykorzystać temat przewodni, jakim jest podziemie uniwersum, i stworzyć strzelaninę z elementami platformowymi rodem z Uncharted. Koncepcja przypadła ponoć do gustu samemu George'owi Lucasowi, który zachęcał, by gra wyjaśniała rozmaite kwestie nierozwinięte w filmach, jak np. kim jest Bobba Fett i dlaczego Han Solo pracował dla Jabby. Sugestie te miały zostać wzięte pod uwagę. Kiedy gra była pokazywana na E3 2012, wciąż nie miała ponoć konkretnej fabuły ani określonych postaci. Później już o niej nie usłyszeliśmy.
Czyżbyśmy zatem musieli oswajać się z myślą, że Star Wars 1313 nie ujrzy światła dziennego? Na grzebanie produkcji LucasArtsu jest na razie za wcześnie, tym bardziej, że studio znalazło się w gronie wymienionych przez Sony ekip, które pracują nad grami na PS4. Tym niemniej trzeba mieć na uwadze, że może tu chodzić o zupełnie inny projekt. Star Wars 1313 na razie nie doczekało się oficjalnego ogłoszenia platform docelowych (potwierdzono tylko, że nie trafi na urządzenia przenośne). Wiadomo jedynie, że prezentacja z E3 była przeprowadzana na PC i silniku Unreal Engine 3.