Podczas rozmowy z GamesIndustry International Adam Badowski z CD Projekt RED powiedział, że kluczem do sukcesu jest skupienie się na swojej pracy i wiara w swoje dzieło, któremu musi zostać podporządkowana strategia biznesowa.
Podczas rozmowy z GamesIndustry International Adam Badowski z CD Projekt RED powiedział, że kluczem do sukcesu jest skupienie się na swojej pracy i wiara w swoje dzieło, któremu musi zostać podporządkowana strategia biznesowa.
- Zawsze celowaliśmy w ambitne projekty – powiedział Badowski. – Wierzę, że jeśli chcesz osiągnąć sukces, to kreatywne wizje powinny określać, jak prowadzić politykę biznesową, nie odwrotnie. To jest dla nas najważniejsze – sytuacja, w której interesy wpływają na podejście firmy do procesu twórczego nie jest korzystna.
- Finanse i strategia biznesowa nie powinny mieć wpływu na to, jaką obierzemy drogę albo co chcemy stworzyć. Przykładowo, aktualnie nie interesujemy się rynkiem free-to-play, ponieważ daleko mu jeszcze do ideału. Uważam, że w tym modelu biznesowym jest coś dziwnego i niezręcznego. Nie inwestujemy w niego pomimo powszechnego podekscytowania i wychwalania zysków, które przynosi. Może zmienimy zdanie w tej kwestii, ale jeszcze nie teraz.
- By odnieść sukces, musisz przede wszystkim wierzyć w swój projekt i wykonać swoją pracę w 100%. Zatem kreatywność i szczere zaangażowanie przede wszystkim, model biznesowy powinien zostać zbudowany wokół twojej wizji.
Dla CD Projekt RED jeszcze dwa elementy mają istotne znaczenie: niezależność finansowa i prawa do wszystkich marek, które powstają w studiu. Może gdyby firma została wykupiona przez jakiegoś giganta, zarobiłaby więcej albo zespół zyskał więcej doświadczenia, ale twórcy z pewnością nie czuliby się zbyt dobrze w takiej sytuacji.